Bij Heineken neemt Tim van der Zanden na ruim een jaar afscheid als director global communications. Van der Zanden schrijft op zijn linkedIn-pagina dat Covid-19 een ongelooflijke mondiale impact op Heineken heeft gehad en de markten waar het bedrijf actief is. Daarnaast heeft een aantal belangrijke bestuurswisselingen plaatsgevonden:
‘Alles bij elkaar genomen, is voor mij het moment gekomen om dit fantastische bedrijf op 1 december te verlaten’. Hij noemt zijn tijd bij Heineken ‘een korte maar fascinerende rit’.
Meest inspirerende commprofessionals
Van der Zanden trad november vorig jaar aan bij Heineken. Hij was afkomstig van Ahold Delhaize, waar hij 6,5 jaar werkte met als laatste functie vice-president communications voor Etos, Albert Heijn en Gall&Gall. Zijn werk bij Ahold leverde hem een positie op in de top-25 van meest inspirerende communicatieprofessionals van Adformatie. Hij kreeg de credits voor de nieuwe contouren van het nieuwe communicatiebeleid bij ’s lands grootste supermarkt.
De rol van Van der Zanden wordt overgenomen door Sarah Backhouse. Zij begint medio november. Backhouse heeft op het eerste oog een opmerkelijk profiel voor haar nieuwe functie; ze heeft geen ervaring in een vergelijkbare communicatierol bij multinationals. Op haar website presenteert ze zich als gespreksleider, moderator voor topleiders.
Team-Atlanta
Backhouse werkte als directeur bij World 50 Inc., een bedrijf dat gesloten netwerken opzet en onderhoudt van ceo's, chief communications officers en cfo’s voor het delen van ideeën en ervaring. Haar expertise ligt daarbij op het kruispunt van communicatie en duurzaamheid.
Ze is een bekende van Stacey Tank, die 1 juni dit jaar werd aangesteld als chief corporate affairs en transformation officer. Zij is in het executive team van Heineken verantwoordelijk voor communicatie. Backhouse en Tank, aan wie zij rapporteert, komen beiden uit Atlanta in de VS.