Overslaan en naar de inhoud gaan

Saskia Wagenmakers nieuwe cco Candid

Saskia Wagenmakers is maandag als cco toegetreden tot het directieteam van Candid.
Saskia Wagenmakers
Saskia Wagenmakers
© Candid
Saskia Wagenmakers
Saskia Wagenmakers
© Candid

Saskia Wagenmakers is maandag toegetreden tot het directieteam van marketing- en reclamegroep Candid. De aanstelling van Wagenmakers als Chief Client Officer (cco) volgt kort op die van Ruud Wanck (1 oktober 2020) als nieuwe ceo van het platform. Voormalig ceo en oprichter Gérard Ghazarian is doorgeschoven naar de rol van bestuursvoorzitter.

related partner content for mobile comes here

Dentsu

Met de komst van Wagenmakers, die voorheen in de board zat van Dentsu Aegis en leiding gaf aan iProspect, luidt het bureau een volgende fase in, stelt Candid. De eerste periode werd gekenmerkt door groei door middel van acquisities - de huidige fase combineert deze strategie met het verder verbreden en verdiepen van de dienstverlening.

Wagenmakers’ achtergrond in het leiden van digitale mediabedrijven en de begeleiding in (digitale) transformatie en optimalisatie maakt haar volgens Candid een sleutelfiguur in de dienstverlening naar klanten in de volgende fase.

Vliegende start

'Ik ben heel kritisch geweest tijdens mijn zoektocht, maar Candid voelde meteen goed. Na een tijdje weg te zijn geweest uit de ‘bureauwereld’ voelt dit als thuiskomen. Ik kijk enorm uit naar mijn nieuwe rol en om samen met de mensen van Candid en haar klanten flinke stappen te zetten', reageert Wagenmakers.

Volgens de nieuwe ceo Ruud Wanck zorgt de komst van de kersverse cco voor een vliegende start. 'Saskia’s intrede is cruciaal voor het bouwen van een team dat zich volledig focust op optimalisatie en groei voor onze klanten. Hiermee zullen we nog meer waarde bieden aan onze klanten als platform vanuit onze bureaus.'

Candid heeft de afgelopen jaren in Nederland meerdere overnames gedaan, zoals Stroom in 2017, M2Media in 2017 en Digital Agency Group in 2018. Vorig jaar sloten daily dialogues en XXS zich aan bij het platform.

[Lees ook het essay dat Saskia Wagenmakers onlangs schreef voor Adformatie over het belang van digitale wendbaarheid: Survival of the fittest in optima forma]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in