Premium

Mariëlle Bevers directeur communicatie bij EZ en Klimaat, Taco Rijssemus naar 3Rivers

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Carrièrenieuws uit de wereld van creatie, media, marketing, communicatie en tech.

Links: Charlotte Broekman (Fudura), boven: Beatrijs Jansen en Jitske van der Goot (De Wolven), onder: Mariëlle Bevers, Taco Rijssemus. Rechts: Sander Tielens, Rinske van Kasteren en Danique de Jong

Oktober is traditiegetrouw een maand waarin de nodige carrièremoves worden gemaakt. In de zomer is er de tijd voor contemplatie en bezinning, daarna volgt de actie en vervolgens het resultaat: een nieuwe baan, andere functie of soms een volledige switch.

Adformatie heeft al de nodige loopbaannieuwtjes gebracht, zie ook de verwijzingen in dit bericht. Hier verder nog een update over bewegingen op de arbeidsmarkt.

Taco Rijssemus naar 3Rivers

Te beginnen met een mediamove. Taco Rijssemus, geen onbekende in de mediawereld, heeft zich aangesloten bij 3Rivers waar hij als consultant mediabedrijven gaat adviseren.

Rijssemus heeft in de loop van zijn carrière al het nodige gedaan betreffende productie, zenders en organisatiestrategie. Hij begon zijn carrière aan de contentkant bij SBS en maakte in 2009 de overstap naar de publieke omroep, waar hij leiding gaf aan KRO en later de fusie met NCRV begeleidde In 2017 werd hij ceo van IDTV, onderdeel  van All3media, waar hij de afgelopen drie jaar leiding gaf aan de ondernemingen in Nederland, België en Duitsland.

Nu zet hij dus zijn kennis en ervaring in bij 3Rivers, een consultancybureau dat zich puur op de mediasector richt.

Mariëlle Bevers directeur Communicatie Economische Zaken en Klimaat

Mariëlle Bevers wordt met ingang van november directeur communicatie bij de ministeries van zowel Economische Zaken als Klimaat en Groene Groei. Dit laatste ministerie is nieuw opgericht onder het kabinet- Schoof staat onder leiding van Sophie Hermans.

Bevers is de hoogste en eerste communicatieadviseur van de politieke en ambtelijke top van beide departementen. Ze krijgt er een dubbele ‘klimaatopdracht’; bijdragen aan het ondernemingsklimaat in Nederland en het voortzetten van de klimaattransitie.

Marthijn Tabak gaat communicatie en PR van Wehkamp doen

Marthijn Tabak stapt na een jaar over van ITV Studios Netherlands naar Wehkamp Retail Group. Hij gaat daar de communicatie en PR van Wehkamp, kleertjes.com en Union River verder vorm vormgeven.

'De rijke historie van Wehkamp, de groeispurt van kleertjes.com en het eigentijdse van Union River herbergen heel veel verhalen die verteld kunnen worden.'

Marthijn Tabak
Marthijn Tabak

Nieuwe wolven Beatrijs Jansen en Jitske van der Goot

De roedel van pr- en communicatiebureau De Wolven is twee nieuwe adviseurs rijker: Beatrijs Jansen en Jitske van der Goot werken voor het Amsterdamse bureau als pr- en communicatiespecialist en -adviseur. Jansen werkte hiervoor onder meer voor Museumnacht Amsterdam en Theaterfestival de Parade. Van der Goot was de afgelopen vier jaar als communicatiespecialist actief voor De Gezonde Stad, waarvoor inwoners de handen uit de mouwen steken voor een groen en duurzaam Amsterdam.

Rinske van Kasteren, Danique de Jong en Sander Tielens naar Bex*

Ook communicatiebureau Bex* heeft nieuwe medewerkers, drie in totaal. De ervaren Rinske van Kasteren (45) is aan het werk gegaan als senior-adviseur crisiscommunicatie.  De afgelopen 5 jaar was Van Kasteren werkzaam in verschillende rollen voor de provincie Noord-Brabant. Tijdens de coronaperiode was ze er corona-coördinator, een rol waarin ze de nodige crisiservaring heeft opgedaan. Daarvoor werkte ze onder meer als interim strategisch communicatieadviseur voor diverse organisaties.

Ook Danique de Jong (23) en Sander Tielens (24) zijn als junior adviseurs bij Bex* begonnen. Tielens studeerde communicatiewetenschap aan de Universiteit van Tilburg, De Jong rondde haar, De Jong haalde haar bachelor communicatie binnen aan de Fontys Hogeschool.

Charlotte Broekman head of marketing Fudura, Maurijn Rozema weg bij newsroom Dordrecht

Charlotte Broekman is aangesteld als manager marketing bij Fudura dat zakelijk Nederland helpt verduurzamen met efficiënt energiemanagement. Broekman was hiervoor CMO bij Moving Intelligence en werkte daarvoor lang als marketeer bij VodafoneZiggo.

Maurijn Rozema houdt het voor gezien als coördinator van de Newsroom bij de Gemeente Dordrecht. Hij werkte er een jaar en acht maanden en keert terug naar de journalistiek als dataredacteur bij Rijnmond Eerder werkte hij al als data-analist op de regionale sportredactie van het AD Rotterdams Dagblad.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie