Marcel Beerthuizen is per 1 september directeur van Ziggo Sport. De sportsponsoring en -marketingspecialist is de opvolger van Will Moerer, die de functie zes jaar bekleedde.
Beerthuizen - fanatiek sportliefhebber - adviseert momenteel met zijn bureau bigplans merken in de wereld van partnershipmarketing, zoals ING en Holland Casino. Daarvoor heeft hij onder andere het bureau TBWA\Brand Experience Company opgericht en geleid.
Beerthuizen: 'In deze rol, op het snijvlak van sport, media en marketing, kan ik al mijn kennis en ervaring inzetten die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan.'
Moerer zegt dat het nu tijd is voor een nieuwe fase 'waarin de zender verder kan groeien'. 'Marcel is met zijn ervaring en netwerk in zowel de Nederlandse sport als het Nederlandse bedrijfsleven de juiste persoon om deze groei te begeleiden.
Ziggo Sport raakte recent de uitzendrechten van onder meer de Formule 1 kwijt aan de nieuwe streamingdienst Viaplay, die dit najaar in Nederland actief wordt.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!