Premium

CMO Yolanda van Die verlaat ING na twee jaar

In een mail aan relaties laat ze weten dat het na twee jaar ‘de juiste tijd’ is om het stokje over te dragen aan haar opvolger.

Yolanda van Die
Foto: Dick van der Lecq

Yolanda van Die, head of brand experience, marketing and communications bij ING Nederland, laat in een mail aan relaties weten dat ze haar carrière per 1 september buiten ING voortzet. Dat betekent dat ze de bank na iets langer dan twee jaar vaarwel zegt, ze trad aan in augustus 2022. In vergelijking met andere dienstverbanden van Van Die, is twee jaar kort. Eerder zat ze vijf jaar bij KPMG, zeven jaar bij Mazars en zelfs twaalf jaar bij EY.

In een reactie aan Adformatie licht ze haar snelle vertrek toe. Van Die: 'Met mijn eerdere ervaringen bij EY onder andere in het leiden van transformaties van marketingafdelingen heeft ING mij ruim 2,5 jaar geleden benaderd met de opdracht om richting te geven aan de ontwikkeling van een nieuw merkplatform, het bouwen van een geïntegreerde Brand Marketing en Communicatiestrategie en om de transformatie van de afdeling te leiden en aan te sturen. We hebben daarbij de termijn afgesproken - "een fixed term-contract" - die staat voor een dergelijke opdracht. Voor mij een mooie kans om ervaring op te doen bij een mooi retailmerk in de Nederlandse markt.'

Successen

In het bericht aan relaties vertelt Van Die over de successen die ze in twee jaar heeft bereikt bij ING. Onder meer het ontwikkelen van 'een ​​360-gradenaanpak die bijdroeg aan een meer emotionele en betekenisvolle connectie met het merk' en 'het nog harder laten werken van de sponsoractiviteiten van ING voor het merk, haar klanten en de sponsorrelaties'. Van Die: 'De resultaten die we hebben behaald zien we duidelijk terug. Niet alleen de data maar ook de vele awards spreken voor zich.' Ze lijkt hiermee te willen uitdrukken: ‘Job done’. Maar kan ze echt zeggen dat ze al ‘klaar’ was bij ING Nederland? Van Die: 'ING is een prachtig merk. En bij grote merken ben je eigenlijk nooit klaar. Maar de opdracht waar ik voor ben gekomen is afgerond. En ik ben klaar voor de volgende stap.'

Wat die volgende stap is, daar kan Van Die nu nog niets concreets over melden. Wel zegt ze dat er een aantal dingen lopen.

Opvolger

Van Die vindt het na twee jaar nu ‘de juiste tijd’ om het stokje over te dragen aan haar opvolger. Wie dat is, is nu nog niet bekend. De afdeling brand, marketing en communicatie Nederland zal tot die tijd geleid worden door Kim Larsen, global head communications, brand & marcom en Feyza Tamer, head of brand & marcom. Larsen zal zich vooral richten op het domein communicatie, Tamer op brand & marcom.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie