Algemeen directeur Ton Schoonderbeek verlaat het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Er is een stevig fundament neergezet voor NMO en daarmee loopt de opdracht van Schoonderbeek als kwartiermaker ten einde, laat hij weten.
Het bestuur van NMO zoekt naar opvolging. Schoonderbeek blijft de komende tijd nog actief voor NMO tot uiterlijk eind februari 2025. Patricia Sonius blijft als directeur onderzoek verbonden aan NMO.
Schoonderbeek over zijn aanstaande vertrek bij NMO: 'Met een solide bereiksonderzoekarchitectuur, plannen voor volgende fases, verbreding en een topteam van onderzoekers is er een stevig fundament neergezet. Mijn missie is volbracht. De organisatie staat en alles wat nodig is om NMO naar een volgende fase te brengen, is afgerond. Ik heb alle vertrouwen in het team en in Patricia in het bijzonder. Met veel plezier heb ik met haar samengewerkt en ik ben enorm trots op wat wij in een betrekkelijk korte tijd hebben bereikt.'
Stichting Nationaal Media Onderzoek
Op 1 januari 2024 werd Stichting Nationaal Media Onderzoek officieel de opvolger van de verschillende organisaties voor mediabereiksonderzoek. Inmiddels draaien alle standaarden van NMO en leveren zij datasets over mediagedrag die de marktpartijen in de mediabranche gebruiken.
Patricia Sonius leidt een team van circa zeven mediaonderzoekers. Daarnaast zijn er circa vijf medewerkers bij NMO betrokken bij ondersteunende diensten, zoals informatie en communicatie, helpdesk activiteiten en administratieve en financiële zaken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!