Zilveren Kruis deelt 'shotjes zonnebrand' uit
Huidkanker is niet alleen de snelst toenemende vorm van kanker, maar ook de meest voorkomende. Maar liefst één op de vijf Nederlanders krijgt ermee te maken, terwijl 95 procent van de gevallen goed te voorkomen is door regelmatig in te smeren bij blootstelling aan de zon, aldus Zilveren Kruis.
Dat is het inzicht van de nieuwe campagne van de zorgverzekeraar. De eerste fase ging eerder deze maand al live, waarbij Nederlanders werden geconfronteerd met outdoor-beelden van mensen met een zonverbrande huid. Nu is fase twee gestart, die is gericht op het activeren van Nederlanders om zich ook op terrassen goed in te smeren, gezien het feit dat daar 28 procent van alle zonverbrandingen daar plaatsvindt.
Om dit te faciliteren heeft Zilveren Kruis samen met Tenue Soleil en horecagroep 3WO speciale 'shotjes minerale zonnebrandcrème' ontwikkeld, die deze zomer worden uitgedeeld op verschillende terrassen in Nederland. De begeleidende campagne wordt '360 graden' ondersteund, via televisie, radio, online video, outdoor en social media.
Het betreft de eerste grote campagne onder de nieuwe positionering 'Beter voor jou' van Zilveren Kuis, ontwikkeld door Natwerk. Het Amsterdamse reclamebureau won vorig jaar een grootschalige pitch van de verzekeraar.
Credits:
Fase 1, fotografie
Klant: Zilveren Kruis
Bureau: Natwerk
Productie: Natwerk
Fotograaf: Maeve Stam
Beeldbewerking: Atelier 99
Fase 2, filmproductie en set fotografie
Klant: Zilveren Kruis
Bureau: Natwerk
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Marleen Jonkman
DOP: Thijmen Doornik
Edit: Amber Hooijmans
Grading & online: De Grot
Geluid & muziek: Amp Amsterdam
Set fotografie: Tim Stet
Bierbrouwerij Jopen voegt 'een beetje strand' toe aan de zomer
De Amsterdamse bierbrouwer Jopen heeft in samenwerking met watertechnologiebedrijf Sea Water 'een unieke draai' aan het zomerse biertje 'Life's a Beach' gegeven. Het IPA-biertje is gebrouwen met mineraalrijk drinkwater uit gezuiverd Noordzeewater.
Om de samenwerking kracht bij te zetten ontwikkelde creatief bureau Wolfstreet drie commercials met de pay-off 'Add a little beach to your summer'. De campagne is -niet toevallig- gelanceerd op 21 juni, de eerste dag van de zomer.
Jort Wildschut is oprichter van zowel bureau Wolfstreet als Sea Water. Hij zegt: 'Wereldwijd hebben twee tot drie miljard mensen een tekort aan water, terwijl 70 procent van het aardoppervlak bedekt is met water. Het probleem is dat dit voornamelijk zeewater is. Omdat Jopen het groeiende drinkwatertekort serieus neemt en begrijpt dat natuurzuiver water essentieel is voor bierbrouwen, is de brouwerij op zoek gegaan naar een alternatief voor zoetwaterbronnen. De samenwerking stelt ons in staat om een nieuwe doelgroep te bereiken en ons verhaal breder te delen.'
Jasper Vierboom, creative director Wolfstreet, over de campagne: 'De stedeling die we willen bereiken wordt overspoeld met zonnige reclames tijdens de zomer, alleen was die zon tot voor kort ver te zoeken. We willen laten zien dat met een klein beetje inlevingsvermogen iedereen de zomer zelf kan creëren.'
De campagne wordt uitgerold via de online kanalen van Jopen en de winkelvloer van Albert Heijn, waar het bier verkrijgbaar is.
Credits:
Jopen:
Head of Marketing: Michal Rabiej
Trade Marketeer: Berber Braaksma
Grafisch ontwerper: Berend Otten
Sea Water:
CCO: Jort Wildschut
Marketeer: Rijmer Winder
Wolfstreet:
Creative Director: Jasper Vierboom
Senior Creative: Will van der Merwe
Business Director: Sarah de Boer
Agency Producer: Bente van der Meer
Managing Director: Jurriaan Kamps
Head of Production: Max Eggink
Producer: Tess Wijker
Team Lead Post-Production: Damiaan Dracht
Senior Editor: Birgitt van Heertum
Assistant Editor: Thijs Rijken
Grading: Thijs Kern
Regie: Puck Litaay
DP: Sam Vis
Photographer: Sem Versluis
Music/sound: Wave Studios
Ekoplaza: 'Niet een beetje, maar 100%'
Ekoplaza brengt in een nieuwe 360-campagne 'de onvervreemdbare en relevante waarde' van de biologische winkelketen over het voetlicht voor de consument 'die écht betrokken is bij een betere wereld'.
De campagne, ontwikkeld door bureau Pret, wordt uitgerold op de radio, social media, de winkelvloer en outdoor.
'Samen met telers, leveranciers en klanten werken we aan een voedselketen waarin alles klopt. Biologisch natuurlijk, maar ook kleinschalig, luchtvrachtvrij en zonder genetisch gemanipuleerd voedsel', aldus Ekoplaza.
Talmon Kochheim, directeur Pret: 'Ekoplaza is bekend als biologische supermarkt, maar in deze tijden waarin iedereen graag duurzame activiteiten claimt is het belangrijk om te benadrukken hoe grondig het bedrijf dit aanpakt.'
Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Hans van Mierlo, Yvon Hoogers, Bruno Groen
Bureau: Pret
Concept, copy & art direction: Pieter van Velsen
Account: Talmon Kochheim
Regie , animatie en illustraties: Marlies van der Wel
Producer: Geert Jansen (Artbox)
Titels design: Paul Postma (Motion Design)
Geluid: FC Walvisch i.s.m. Public Audio
Muziek: Sebastiaan Roestenburg (Public Audio)
Voice over: Annet Malherbe
Wibra heeft 'Huisman/-vrouw van het jaar' gevonden
In maart startte Wibra in samenwerking met Henny Huisman en reclamebureau Bijvoorkeur de campagne 'Henny zoekt Huisman/-vrouw 2024'. En die heeft Henny nu gevonden.
De zoektocht leverde honderden aanmeldingen van huismannen en -vrouwen op. Hiervoor werd door Bijvoorkeur een campagne gestart op social media, instore en in de Wibra-folder. De bekendmaking wordt aangejaagd via een nieuwe online campagne.
Na een selectieprocedure waarin de winkelketen samen met juryleden Rowenna van der Linden en 'de PoetsQueen' op huisbezoek ging bij de beste aanmeldingen, bleven er acht finalisten over. Zeven huisvrouwen en jawel: één huisman (Henny niet meegerekend). De finalisten zijn afkomstig uit het hele land. De productie van de show was in handen van Lukkien.
Thijs de Boer, oprichter Bijvoorkeur: 'Het was een feest om met dé Huisman van Nederland te werken en te zien hoe knap hij zo’n tv-show aan elkaar babbelt. Mijn doel in het leven is eindelijk duidelijk: Henny terug op televisie.'