Wereldwijde merkcampagne van WhatsApp moet aantonen dat het meer is dan een berichtendienst

Met de It’s Between You-campagne wil de provider laten zien dat het vriend en vijand dichter bij elkaar brengt.

Wereldwijde merkcampagne Whatsapp
Foto: AlmapBBDO

WhatsApp, de berichtendienst die onderdeel is van Facebook, komt voor het eerst met een reclamecampagne.

De eerste video van de campagne, Fica só entre vocês’, ofwel ‘It’s Between You', is opgenomen in Brazilië en vertelt het op waarheid gebaseerde verhaal van twee rivaliserende carnavalscholen in São Paulo. De scholen komen na een verschrikkelijke gebeurtenis nader tot elkaar door gebruik te maken van Whatsapp. De berichtendienst wil aantonen dat gebruikers waardevolle contacten kunnen onderhouden en opbouwen door privé-berichten te sturen en zo hele gemeenschappen kunnen samenbrengen en aanmoedigen. Vriend en vijand.

De campagne, ontwikkeld door AlmapBBDO, wordt wereldwijd uitgerold.

Wereldwijde merkcampagne WhatsApp

360 mediaplan

Meer video’s, opgenomen op verschillende locaties in de wereld volgen gaandeweg dit jaar, aldus Facebook. De aankomende campagnes worden geproduceerd door lokale kantoren van BBDO waarmee het bureau cultureel relevante content wil creëren voor elk betreffende markt.

De campagne is te zien op Facebook, Instagram en televisie. Bioscoopreclames maken ook onderdeel uit van het 360 mediaplan.

Credits:

Adverteerder: WhatsApp

Product: WhatsApp

Bureau: AlmapBBDO

Productie: ICONOCLAST

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie