Het Duitse biermerk Warsteiner lanceert de ‘Serious about beer’-campagne en wil Nederland laten zien hoe serieus Duitsers kunnen zijn als het aankomt op bier. De brouwer wil het premium karakter van het merk in de supermarkt onderstrepen en heeft daarom het ‘oude’ gele bierkrat een make-over gegeven met de introductie van het gouden krat in het supermarktkanaal, want: ‘De gouden kleur met horizontale borstelstructuur draagt bij aan de premium drinkbeleving en benadrukt de hoge kwaliteit van ons bier.’ De campagne van Die Königin unter den bieren moet de kratintroductie luister geven. De bijbehorende televisiecommercial en het drietal online video's, met Jort Kelder in de hoofdrol tonen dat de merkattributie ‘zelfspot’ is toegevoegd aan de bekende solide merkwaarden van Warsteiner: topkwaliteit en kunst & design.
'Sterkere aanwezigheid op winkelvloer'
Arjan Barten, marketing manager Warsteiner Benelux over de ‘gouden’ kratwissel: ‘Voor veel mensen is een krat slechts een productverpakking. Voor ons betekent het meer dan dat. Als challengermerk is het belangrijk om je te onderscheiden. We hebben een herbruikbaar krat ontworpen waarvan het tijdloze en onderscheidende ontwerp dankzij de stijlvolle kleuren en vormgeving zorgt voor een sterkere aanwezigheid op de winkelvloer. We nemen afscheid van het lichtgele krat.'
Serious About Beer in Nederland
Warsteiner maakt bekend dat de 360 graden campagne afgetrapt wordt met een televisiecommercial. Het merk verwacht dat de bijbehorende humoristische advertenties de aandacht van bierdrinkend Nederland zullen trekken. De 'Serious about beer'-campagne moet duidelijk maken dat de brouwer bier zeer serieus neemt, maar zichzelf juist niet. Dit moet onder andere blijken uit het contrast tussen de productafbeeldingen in de commercial in combinatie met de voice-over tekst ‘het krat is vanaf nu ganz geil’.
'Goed nieuws voor golddiggers'
Denise Leeuwangh, brandmanager Warsteiner Benelux over Jort Kelder en zelfspot: ‘Voor de online doorvertaling van deze knipoog zijn we de samenwerking aangegaan met Jort Kelder. Wat ons betreft is hij de personificatie van ons merk. Stijlvol, uniek, challenging, creatief, zelfverzekerd en heer en meester in zelfspot. ‘Bij mij valt even niets meer te halen, maar ik heb toch goed nieuws voor Golddiggers,’ luidt een van zijn online video quotes. Warsteiner is er voor de bierliefhebbers die een speciaal pils verkiezen boven een mainstream pilsener.'
Marc Schulten, directeur van Warsteiner Benelux voegt daar trots aan toe: ‘We gaan nooit meer terug naar geel, voor geen goud!’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!