Overslaan en naar de inhoud gaan

Nomad bouwt ‘I am Nomad’ verder uit met ‘I embrace freedom'-campagne

Het outdoormerk wil benadrukken dat bijzondere plekken ook ontdekt kunnen worden zonder ver te reizen.
Nomad bouwt ‘I am Nomad’ verder uit met ‘I embrace freedom'-campagne
Nomad bouwt ‘I am Nomad’ verder uit met ‘I embrace freedom'-campagne
Nomad bouwt ‘I am Nomad’ verder uit met ‘I embrace freedom'-campagne
Nomad bouwt ‘I am Nomad’ verder uit met ‘I embrace freedom'-campagne

De campagne moet ervoor te zorgen dat het outdoormerk top of mind wordt bij de doelgroep. De boodschap ‘I embrace freedom’ is volgens Nomad een directe vertaling van de propositie en merkwaarden van het merk: ‘Nomad geeft je de vrijheid om eropuit te trekken. Dichtbij of ver weg, ongeacht de omstandigheden.’ Met de campagne wil het merk de reiziger centraal stellen.

related partner content for mobile comes here

Nomad wil benadrukken dat reizen niet altijd ver hoeft om bijzondere plekken te ontdekken. Iets dat in de huidige situatie steeds meer Nederlanders zelf ondervinden vanwege de geldende coronarichtlijnen. Nomad hoopt met deze campagne de consument aan te moedigen de natuur in te gaan met inachtneming van de coronamaatregelen.

Herpositionering

Nadat investeringsmaatschappij Nederlands MerkGoed in 2018 het Nederlandse outdoormerk Nomad overnam zegt het in 2019 begonnen te zijn met de herpositionering van het merk omdat het imago wel een opfrisbeurt kon gebruiken. Nomad wilde het merk weer op laten leven en geeft aan de merkidentiteit toentertijd aangescherpt en verjongd te hebben. Daar kwam de ‘I am Nomad’-campagne uit voort. 

De out-of-home-campagne wordt ook op social media uitgerold. 

Credits:

Concept: Hugo Rütter

Design: Peter Szalay

Productiemaatschappij: Matemade

Director of Photography: Rakhal Heijtel

Fotograaf: Niels Gross

Klant: Roelof de Leeuw (CEO) en Roos Schaffels (marketing en communicatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in