Overslaan en naar de inhoud gaan

Night of Live 2020: gebouwen kleuren rood voor evenementenbranche

Met de campagne Night of Live wil Venue Marketing de evenementenbranche een hart onder de riem steken.
Venue Marketing
© Venue Marketing
Venue Marketing
© Venue Marketing

In de nacht van 25 op 26 augustus worden verschillende gebouwen van professionals in de evenementenindustrie rood verlicht, om de branche een hart onder de riem te steken en steun te vragen voor de penibele situatie waarin de industrie zich bevindt.

related partner content for mobile comes here

'Al deze bedrijven staat een golf van faillissementen en ontslagen te wachten', zegt Stijn Oude Vrielink, eigenaar van Venue Marketing, initiatiefnemer van de campagne. 'Ook is het een brandend signaal richting de politiek en de rest van Nederland dat hen laat zien hoe omvangrijk en dramatisch de situatie van de evenementenindustrie als gevolg van COVID-19 daadwerkelijk is.'

Een grote meerderheid van bedrijven in de evenementenindustrie zijn door de crisis hun volledige orderportefeuille kwijtgeraakt. Sinds half maart maakt deze branche geen omzet meer. Ook de toekomst ziet er vruchteloos uit. De evenementenindustrie was de eerste die in de crisis terechtkwam en de laatste die hier weer uitkomen. 'Evenementen vormen de voedingsbodem van alle ontmoetingen die plaatsvinden in Nederland', zegt Oude Vrielink. 'We willen met Night of Live de overheid alarmeren, maar ook Nederlanders die misschien niet zo bekend zijn met deze branche laten zien waarom we zo belangrijk zijn voor Nederland en onze economie.'

Lees ook: Evenementenbranche verbijsterd: 'Wordt de hele sector afgeserveerd?'

Het idee voor deze campagne komt oorspronkelijk uit Duitsland, waar in de nacht van 22 op 23 juni liefst 7.700 gebouwen van eventprofessionals en -bedrijven uit 1.500 Duitse steden stonden rood kleurden. 'Met licht willen we de evenementenindustrie in haar geheel zichtbaar maken en voor verbroedering zorgen binnen een industrie die mensen bij elkaar brengt', zegt Oude Vrielink.

Voor de kleur rood is volgens Oude Vrielink gekozen omdat de kleur ​voor de liefde en verbroedering staat en omdat de branche op de ​rode​ lijst van bedreigde industrieën.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in