Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier start met naming & shaming in sloopmelk-campagne

Volgens analyse van Wakker Dier wordt met Optimel, Melkunie en Danio het meest gestunt terwijl ze voor 100% uit sloopmelk bestaan.
Gesloopt
Gesloopt
Gesloopt
Gesloopt

Het is bijna vaste routine bij Wakker Dier; eerst een issue neerzetten met een brede campagne, dan voortzetten met een naming & shaming-tactiek. Zo ook nu weer met de ‘sloopmelk-campagne’. Wakker Dier komt in het geweer tegen het uitputten van koeien. Het gaat dan om koeien die geen keurmerk van de Dierenbescherming hebben (de bekende één, twee of drie sterren). Wakker Dier: ‘Een melkkoe kan van nature wel twintig jaar worden, maar gaat gemiddeld al rond haar zesde naar de slacht. Dan is ze op, uitgeput, gesloopt. De melk van zo’n koe noemen wij sloopmelk. En het is de hoogste tijd dat die verdwijnt uit de supermarkt.’ Eerder deze maand zagen we de commercial (full credits onderaan), die het issue breed op de kaart moest zetten:

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in