Overslaan en naar de inhoud gaan

Vriesmaaltijden-merk Freasy neemt branchegenoot Good Chef over

De overname is onderdeel van Freasy's groeistrategie om nog beter in te spelen op de groeiende vraag naar vriesverse maaltijden.
Verrassend goed eten
Verrassend goed eten
© Freasy
Verrassend goed eten
Verrassend goed eten
© Freasy

Freasy, het Rotterdamse bedrijf dat zich laat voorstaan op zijn specialisatie in gezonde en duurzame vriesverse maaltijden, neemt Good Chef over. Dat is een bezorgservice van diepvriesmaaltijden die volledig plantaardig zijn. De maaltijden zijn volgens oprichter Rutger Anema (voorheen hoofdredacteur van Allerhande), van ‘restaurantkwaliteit’. De overname is onderdeel van Freasy's groeistrategie om nog beter in te spelen op de groeiende vraag naar vriesverse maaltijden. De maaltijden van Freasy zijn overigens niet allemaal plantaardig, ook gerechten met vlees, gevogelte en vis staan op het (diepvries)menu.

related partner content for mobile comes here

Good Chef, opgericht in 2020, verkoopt zijn plantaardige diepvriesmaaltijden onder meer via de eigen website en flitsbezorger Flink. Met de acquisitie van Good Chef wil Freasy haar assortiment uitbreiden en een groter publiek bereiken in de markt voor gezonde vriesverse maaltijden. Volgens Freasy-directeur Eveline Nederlof is de overname een belangrijke stap om de groeistrategie van het bedrijf te realiseren. ‘Door de toevoeging van de plantaardige gerechten van Good Chef aan ons assortiment vergroten we ons bereik en spelen we in op de groeiende vraag naar vriesverse kant-en-klaar-maaltijden.’

V.l.n.r. Marlot de Jonge, Rutger Anema, Eveline Nederlof en Alcindo Pires
V.l.n.r. Marlot de Jonge, Rutger Anema, Eveline Nederlof en Alcindo Pires Freasy

Vriesvers

Freasy zegt in een bericht aan de media dat de vriesverse kant-en-klaar-markt het afgelopen jaar met circa 35 procent is gegroeid. Daarbij zouden steeds meer consumenten overstappen van koelverse naar vriesverse maaltijden vanwege de logistieke voordelen en langere houdbaarheid. Freasy trok in 2022 investeerders aan en zegt zijn omzet sindsdien verdrievoudigd te hebben. De verkoop is uitgebreid van louter online naar verschillende retailers en bedrijfskantines.

De CEO van Freasy, Eveline Nederlof, wil de perceptie van diepvriesmaaltijden veranderen. Het moet beter tussen de oren komen te zitten dat dankzij geavanceerde vriestechnologieën smaak, textuur en voedingsstoffen behouden blijven zonder toevoegingen. Nederlof: ‘Met de overname van Good Chef zetten we een nieuwe standaard neer voor diepvriesmaaltijden en blijven we onze klanten hoogwaardige en gezonde opties bieden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in