Amsterdams creatief bureau Soursop heeft de handen ineengeslagen met creatieve studio Halal om in samenwerking met Unicef een campagne over kinderen en klimaatverandering te maken, aansluitend bij de dit weekend afgesloten klimaatconferentie COP26.
De klimaatcrisis is een crisis die vooral volgende generaties raakt. In een twee korte films beleven we de klimaatnachtmerries van ouders en kinderen. De films tonen een diverse cast van ‘echte’ personages die zich bekommeren om de klimaatcrisis. De personages voelen zich machteloos omdat ze hun familie niet kunnen beschermen tegen de onvermijdelijke klimaatcatastrofe.
Oplossing
Jonge moeders en vaders beleven hun ergste nachtmerrie, overweldigd door de maatschappelijke focus op individuele verantwoordelijkheid. In de films is te zien dat ze onrustig dromen over kranen zonder water, brandende bossen en dikke, giftige smog.
De films stellen de kijker uiteindelijk ook gerust: niet alles is verloren, er is nog tijd jullie naasten te beschermen. Unicef lobbyt bij wereldleiders en ceo’s om actie tegen de negatieve effecten van klimaatverandering.
Codi Trigger namens Unicef: 'Omdat dit de eerste keer is dat Unicef de marketing omtrent de klimaatverandering op de ouders heeft gericht, is er veel tijd met Soursop en Halal besteed aan het verduidelijken van de strategie en inzichtelijk te krijgen hoe de doelgroep in elkaar steekt. Aan drie dingen moest voldaan worden: Unicef op het topic positioneren, de angst van de doelgroep erkennen, maar ook een oplossing tonen en hiermee mensen aanmoedigen actie te ondernemen.'
De twee korte films zijn in première gegaan tijdens de 2021 UN Climate Change Conference (COP26) in Glasgow.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!