Anti-abortuscampagne leidt tot ongekend aantal klachten bij Reclame Code Commissie
Nog niet eerder leverde een reclamecampagne zoveel klachten op als de anti-abortus-campagne van verschillende pro-life organisaties en christelijke partijen voor de ‘Week van het Leven’.
In onder meer een radiospot stellen de organisaties dat een ongeboren kindje ook een toekomst verdient: ‘Een abortus ontneemt het kind die toekomst. Zullen we daarom werk maken van echte hulp aan moeder en kind?’
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe Reclame Code Commissie heeft inmiddels bijna 700 klachten binnengekregen over verschillende reclame-uitingen op tv, radio en YouTube, en buigt zich over een aantal daarvan. Het neemt geen nieuwe klachten over dit onderwerp meer in behandeling.
Platform Zorg voor Leven, een bundeling van anti-abortusorganisaties en de christelijke politieke partijen SGP en ChristenUnie, houdt elk jaar tijdens de Week van het Leven een mediacampagne. Dit leverde eerder klachten op, de afgelopen twee jaar zes. Ze werden alle ongegrond verklaard.
Dit jaar was de commotie groter dan ooit, ook omdat veel politici hun afschuw kenbaar maakten. Na hoor en wederhoor zal de Reclame Code Commissie ook dit jaar met een oordeel komen. De uitspraak kan nog enkele weken op zicht laten wachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidOp Facebook en Twitter gaan we los over van alles en nog wat en dat is de normaalste zaak van de wereld. ''Want we moeten alles toch gewoon kunnen zeggen.'' Maar zodra er een commercial op tv te zien is met een (andere dan jouw) mening erin- dan kan echt niet?! #dewereldopznkop