De Amsterdamse schoenenwinkel Sneaker District komt voor het eerst met een campagne. In een online video brengt het Nederlandse merk een ode aan de sportieve schoen.
De boodschap: gelukkig bestaan sneakers, want stel je voor dat we op tissuedozen moesten rondlopen.
Internationaal en online
Sneaker District is een van oorsprong Nederlands merk met fysieke winkels in Amsterdam en Antwerpen. De Amsterdamse ondernemers verkopen wereldwijd schoenen via de webshop. Daarom is de campagne ook Engelstalig. Ze zijn vooral gegroeid dankzij sociale media: in zes jaar tijd verzamelden ze zo'n 2 miljoen volgers op Instagram en Facebook.
Volgens Nick Hellendoorn van Sneaker District moet deze eerste campagne meer mensen laten kennismaken met het merk. 'We willen vooral laten zien hoeveel we om sneakers geven. We roepen niet "koop sneakers bij ons", maar sporen mensen aan om sneakers te dragen in het algemeen.'
'Coolblue van de sneakerwereld'
De video is gemaakt door productiemaatschappij Vigics en regisseur Sharif Abdel Mawla. Dwight Groot, eigenaar van Vigics noemt Sneaker District 'de Coolblue van de sneakerwereld': 'Superfris, zeer toegankelijk en sympathiek. Het merk neemt zichzelf niet te serieus. Dat willen we laten zien. Meer specifiek laat de film zien hoe de wereld eruit zou zien als mensen geen sneakers zouden dragen, maar tissuedozen.'
Waarom tissuedozen? 'Omdat tissues net als sneakers zacht zijn.’
Credits
Directed by: Sharif Abdel Mawla
Produced by: Vigics
Executive producer: Dwight Groot
Producer: Julian Pattinama
DOP: Martijn Melis
1st AD: Tony van der Veer
1st AC: Benjamin Parschuh
Gaffer: Jeroen Zwart
Best boy: Julian Den ouden
Grip: Bjorn Schumacher
Art director: Desiree Brands & Jazz Kuipers
Styling: Nick Helledoorn
Visagie: Daniëlle Grisel
Editor: Berend Boneschansker
Music: Niels den Otter
Catering: Steffen Burger
P.a.:Leda Zhang
P.a.:Joachim Spruijt