Premium

Eurojackpot denkt 'groot, groter, grootst' in nieuwe merkcampagne

De Europese loterij laat zien dat het merk zich onderscheidt met een hogere jackpot dan concurrenten.

De Nederlandse variant van de Europese loterij Eurojackpot heeft een nieuwe merkcampagne. Hiermee wil het merk de 'extreem hoge jackpot' benadrukken. De jackpot begint bij 10 miljoen euro en kan oplopen tot 90 miljoen euro.

In de reclame zie je twee loterijwinnaars die een roadtrip maken. Eurojackpot vindt dat een mooie droom, maar 'het kan veel groter'. Hoe dat eruit ziet laat bureau SuperHeroes Amsterdam zien in de video.

'Lekker eigenzinnig'

Rogier Vijverberg van SuperHeroes: ‘Kleine prijzen worden gewaardeerd, maar bij grote prijzen gaat het hart pas echt sneller kloppen. De nieuwe merkpositionering is lekker eigenzinnig en biedt ons heel veel mogelijkheden voor vernieuwing.’

Volgens marketingmanager Michael Kastelijns van Eurojackpot draait de campagne niet alleen om de prijzen. Het gaat om de mentaliteit van de doelgroep. Kastelijns: ‘Onze doelgroep bestaat uit doeners die geloven dat winnen een mentaliteit is. De optimisten die het leven naar hun eigen hand zetten om hun doelen ook daadwerkelijk te verwezenlijken.'

Doeners?

Die doeners-mentaliteit lijkt niet helemaal te passen bij een lot kopen en afwachten. Kastelijns: 'Een hele grote prijs komt er natuurlijk prima bij van pas.’

Eurojackpot bestaat sinds 2012 en is een Europese lottotrekking in samenwerking met verschillende nationale loterijen. Voor Nederland is dat Nederlandse Loterij. Dit bedrijf zit verder achter kansspelen als de Staatsloterij, Lotto, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie