Overslaan en naar de inhoud gaan

ANWB geeft positieve draai aan vakantiepech

De verkeersorganisatie heeft een nieuwe merkcampagne rondom de zomervakantie

Als je de wegenwacht nodig hebt op vakantie, is dat meestal geen goed teken. In de nieuwste campagne probeert ANWB de dienstverlening toch op een positieve manier te belichten.

related partner content for mobile comes here

'Feel good zomergevoel'

Het merk bedacht de campagne samen met bureau Yune (onderdeel van IPG Mediabrands), dat vanoudsher staat als socialmediabureau. Deze merkcampagne is ook te zien op tv. Pablo van den Berg van Yune: 'De scheidslijn tussen het maken van social content en het maken van tv-reclame is tegenwoordig weg. Het moet gewoon allemaal van topkwaliteit zijn.'

Van den Berg van bureau Yune legt uit dat de campagne moet zorgen voor 'een feel good zomergevoel ten aanzien van de rol van de ANWB als ideale reisgenoot'.

Van wegenwacht tot creditcard

In de video komen allerlei diensten en producten van ANWB naar voren: van wegenwacht tot verzekering en creditcard. De merkcampagne bouwt voort op 'Laten we gaan', eind 2016 geïntroduceerd door achtung!mcgarrybowen.

Toine de Krosse, campagnemanager ANWB: 'Wij maken het mogelijk dat mensen onbezorgd en met plezier onderweg kunnen gaan. Voor de uitwerking van deze boodschap zochten we een creatieve sparringspartner, maar ook een bureau dat de productionele slagkracht in huis heeft om het te realiseren. Die match vonden we bij Yune.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in