Producent Beaphar ontwikkelt dierenverzorgingsproducten en de nieuwe slogan van het merk is "omdat huisdieren ook familie zijn". Het Gentse reclamebureau Gutzandglory wil laten zien dat deze slogan klopt door kinderen te vragen hoe hun gezin eruit ziet.
In het filmpje vroegen de reclamemakers kinderen uit vier verschillende Europese landen hun familie te tekenen. Op een andere plek vroegen zij hun ouders ook naar de samenstelling van hun gezin.
"Experiment"
Wat blijkt? Ouders vergeten de dieren in eerste instantie, tot ongenoegen van de kinderen. Maar zodra ze de kinderen met de beesten zien, vinden natuurlijk ook de volwassenen dat huisdieren erbij horen.
Het bureau noemt het een 'sociaal experiment', maar het valt te betwijfelen in hoeverre de hoofdrolspelers acteren. Het resultaat is in elk geval een aandoenlijke video die inmiddels zo'n 660.000 keer is bekeken.
De video is speciaal gericht op de vijf grootste markten voor Beaphar: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. De video wordt verspreid via Facebook en YouTube, ondersteund met een PR-campagne.