Tank-, trein- en taxipasaanbieder MultiTankcard presenteert een nieuwe pas speciaal voor zzp'ers en mkb'ers en doet dat met een grote campagne. Vanaf dinsdag zie je de uitingen in buitenreclame en online en hoor je over 'movemoven' op de radio (commercial onderaan dit bericht).
Reclamebureau Brandmake maakt van het nieuwe merk 'MoveMove' namelijk een werkwoord. Art director Michel Jongeneel: 'We hebben gekozen voor een rapnummer om het merk MoveMove als werkwoord te laden. Bewegen is rode draad.’
Rapper
De buitenreclame zie je op plekken waar veel zakelijke reizigers komen: op tankstations, langs snelwegen en op NS-stations. In de radiocommercial vertelt rapper Insayno waar je allemaal heen kunt met zo'n MoveMove-pas.
Marketingmanager Roeland Rohof: ‘Voor steeds meer reizigers is het logisch om per situatie te kunnen bepalen hoe zij reizen: met de auto, het OV, met de fiets of met een combinatie van vervoermiddelen. Het administratieve gedoe dat hierbij komt kijken, hebben we opgelost door alle zakelijke reiskosten op één maandfactuur te bundelen.’
MoveMove is niet de eerste aanbieder van zo'n alles-in-eenoplossing. Concurrenten zijn bijvoorbeeld Xximo en Mobilitymixx.
Vertrouwen
Rohof wil een merk neerzetten dat vertrouwd wordt voor mensen die dagelijks reizen voor hun werk. ‘We zijn met deze campagne losgekomen van functionele beloftes, USP’s en bulletpoints, want dat zie je al zo vaak in b2b-uitingen. MoveMove is een merk dat voor zakelijke reizigers vertrouwd en vanzelfsprekend moet gaan worden. Brand awareness is veel belangrijker.’
Bureau Brandmake ontwikkelde de merkpositionering, bedacht de naam MoveMove, ontwierp de huisstijl en creëerde de landelijke off- en online introductiecampagne. Copywriter Bas van Veen omschrijft het merk als 'fris, toegankelijk, sympathiek, eigentijds en toekomstbestendig merk. Er zit plezier in.’