Als je de wegenwacht nodig hebt op vakantie, is dat meestal geen goed teken. In de nieuwste campagne probeert ANWB de dienstverlening toch op een positieve manier te belichten.
'Feel good zomergevoel'
Het merk bedacht de campagne samen met bureau Yune (onderdeel van IPG Mediabrands), dat vanoudsher staat als socialmediabureau. Deze merkcampagne is ook te zien op tv. Pablo van den Berg van Yune: 'De scheidslijn tussen het maken van social content en het maken van tv-reclame is tegenwoordig weg. Het moet gewoon allemaal van topkwaliteit zijn.'
Van den Berg van bureau Yune legt uit dat de campagne moet zorgen voor 'een feel good zomergevoel ten aanzien van de rol van de ANWB als ideale reisgenoot'.
Van wegenwacht tot creditcard
In de video komen allerlei diensten en producten van ANWB naar voren: van wegenwacht tot verzekering en creditcard. De merkcampagne bouwt voort op 'Laten we gaan', eind 2016 geïntroduceerd door achtung!mcgarrybowen.
Toine de Krosse, campagnemanager ANWB: 'Wij maken het mogelijk dat mensen onbezorgd en met plezier onderweg kunnen gaan. Voor de uitwerking van deze boodschap zochten we een creatieve sparringspartner, maar ook een bureau dat de productionele slagkracht in huis heeft om het te realiseren. Die match vonden we bij Yune.'