Een kwart van alle geslaagde scholieren in Nederland deed vorig jaar mee met de 'Geslaagde Actie', aldus KLM. Binnen twee weken meldden 45.000 scholieren zich aan voor 'KLM's Geslaagde Actie'. Het merk sprak van een 'massale respons' en dat was reden genoeg om de campagne dit jaar te herhalen.
Zo werkt de actie
De actie (bureau: Neew) verloopt hetzelfde als vorig jaar. KLM deelt net als vorig jaar gratis vliegtickets uit aan geslaagde eindexamenkandidaten. Het merk kiest uit elke Nederlandse provincie één winnaar die samen met een reisgenoot naar zijn droombestemming mag vliegen.
Om kans te maken op de KLM-tickets moeten eindexamenkandidaten zich online voor de actie aanmelden (uiterlijk 10 juni), voor hun eindexamen geslaagd zijn en vóór 15 juni hun schooltas aan de vlaggenstok hangen. In de vroege ochtend van 15 juni trekt een KLM-team door Nederland om twaalf scholieren die geslaagd zijn te verrassen met twee vliegtickets voor een KLM-bestemming naar keuze.