Afgelopen maanden protesteerden duizenden studenten in Amerika tegen wapengeweld. Design- en reclameorganisatie The One Club en bureaunetwerk MullenLowe willen de jongeren helpen om hun protest onder de aandacht te brengen. Daarom beginnen ze het initiatief 'Fight Gunfire with Fire'.
Ze vragen studenten creatieve oplossingen te verzinnen om wapengeweld te stoppen. De beste ideeën worden uitvergroot in publiekscampagnes.
Studenten steunen
The One Club en MullenLowe kondigen de actie aan met een indringende video. Zie bovenaan dit artikel.
Directeur Kevin Swanepoel van The One Club for Creativity: 'Dit is het moment om studenten te steunen die iets willen doen tegen wapengeweld. Fight Gunfire with Fire geeft ze een podium en helpt ze in contact te komen met de juiste mensen om de plannen uit te voeren.'
Overtuigingskracht van de communicatiebranche
Je vindt de briefing op The One Club's Young Ones, de studentenwebsite van de design- en reclameorganisatie. De initiatiefnemers zijn op zoek naar ideeën die makkelijk en goedkoop te realiseren zijn. Een jury bepaalt komend najaar welke ideeën worden uitgevoerd. Reclamebureaus, productiemaatschappijen, goede doelen en nationale overheden helpen de studenten de beste plannen te realiseren.
Mede-initiatiefnemer Mark Wenneker (MullenLowe): "Het gaat niet over het recht op wapenbezit. Het gaat over het recht om onze zonen en dochters naar school te sturen zonder te vrezen voor hun leven. Onze branche kan zijn overtuigingskracht en creativiteit inzetten om te zorgen dat kinderen gehoord worden."
Partners die meedoen aan dit initiatief zijn onder andere bureaus 72andSunny en Wieden+Kennedy, merken als Burger King en non-profitorganisatie Everytown for Gun Safety.