ProRail zoekt boze twitteraars op

Op social media regent het klachten over ProRail. De organisatie ziet het als een creatieve kans en komt twitteraars tegemoet.

ProRail lanceert een campagne om zijn imago te verbeteren. Het bedrijf is achter de schermen bezig met innovatieve ontwikkelingen, alleen is het lastig om het publiek daarvan te overtuigen. De video’s moeten daar verandering in brengen.

De spoorbeheerder is één van de minst geliefde bedrijven van Nederland, zeker op social media. ProRail probeert de online klachtenregen om te zetten naar iets positiefs. ‘De boze tweets hebben geleid tot een serie baanbrekende innovaties’, laat Chris Verstegen, hoofd innovatie, weten. ‘De mopperaars zijn bij ProRail in zekere zin innovators. En dan is een bedankje best op zijn plaats.’

ProRail bedankt de twitteraars in persoonlijke radiocommercials en overvalt ze aan de deur. De campagne is opgezet in samenwerking met Ogilvy Amsterdam, productiemaatschappij CCCP en geluidsstudio Lab 3. Met de onderstaande video's wil ProRail laten zien dat zij naar aanleiding van de klachten als inspiratie gebruiken om te innoveren, waardoor ze een zelfrijdende trein en een treinverkeersmanagementsysteem hebben ontwikkeld.

Credits

Bureau: Ogilvy Amsterdam
Concept: Arnout Robbe, Ervin Ramrattan, Paul Wagemaker & Helen Fernando
Art director: Helen Fernando
Copy writer: Ervin Ramrattan
Creatieve directie: Arnout Robbe, Paul Wagemaker, Michael Jansen
Account: Pauline Landa/Ingrid Korver/Myrte de Jonge
Strategie: Joost van Liemt
RTV: Ratna Soetrisno /Swantje Hoppe
Productiemaatschappij: CCCP Televisie
Regisseur: Chris Vijn
D.O.P.: Mattias Schut
Producer: Marloes van Rijn/Raquel Wijngaarde
Editor: Joshua Menco CCCP/ Joshua Fenton
Soundstudio: Lab-3
Voice-over: Frank Evenblij
Muziek: Titel: Birdie, Componist Jonas D Kroeper, Muziekuitgeverij Lab-3

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Koene
Ik vind h'm goed!! 😄👍🏼 #ThumbsUp #PROrail
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie