Om de jaarlijkse 'Postcodekanjer' onder de aandacht te brengen, heeft de Nationale Postcode Loterij een eindejaarscampagne uitgebracht waarin 'zingende voordeuren' centraal staan. De deuren moeten als metafoor voor 'verbondenheid' dienen. De campagne, die is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Alfred, wordt uitgerold op televisie, radio en via online video en outdoorkanalen.
In de tv-spot (productie: Czar) kijken en luisteren we naar zingende voordeuren die symbool moeten staan voor de deelnemers van de loterij in duizenden postcodes in Nederland. De deuren zingen een remake van het bekende nummer 'We all stand together' van Paul McCartney.
'Het verhaal laat zien wat er mogelijk is wanneer mensen gezamenlijk een doel nastreven. Dankzij de deelnemers heeft de Postcode Loterij dit jaar maar liefst €349 miljoen kunnen bijdragen aan goede doelen. En met deze campagne zetten we alle deelnemers in het zonnetje. Naarmate het nieuwe jaar nadert, verschuift de aandacht steeds meer naar de trekking van de PostcodeKanjer van €59,7 miljoen', aldus Marcie-Claire Lintz, head of marketing.
Optimistisch nummer
Jeroen van de Sande, creative director Alfred, over het gekozen nummer: ''We all stand together' is een optimistisch nummer, dat draait om samenkomen en elkaar steunen. Met een speelse opbouw (bom-bom-bom, red.) die zich perfect leent voor een luchtige invulling met de zingende deuren. Het mag dan geen officieel kerstnummer zijn, maar het past feilloos in de sfeer van de feestdagen.'
De Postcode Loterij werft fondsen voor goede doelen en is onderdeel van de Postcode Lottery Group. Bij de Postcode Loterij vormt de postcode van Nederlanders hun lotnummer, waardoor ze samen met hun buren kunnen winnen. Er spelen zo'n 3 miljoen Nederlanders mee met de loterij.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!