De ADCN heeft in Theater Amsterdam 79 Lampen uitgereikt en een Grand Prix uitgereikt. De Grand Prix én de gouden Members Award gingen naar 100% (voorheen Halal) die met ‘Culers del Món’ (gemaakt i.s.m. Ambassadors, Nike, Patta, Paul Geusebroek) zeven Lampen wonnen (drie keer Brons, drie keer Zilver, een keer Goud).
Ook won 100% nog drie Lampen op andere projecten waardoor ze in totaal met twaalf awards, als grote winnaar van de avond, naar huis gingen. TBWA ging er als bureau met de meeste lampen vandoor, tien stuks, verdeeld over vijf verschillende projecten, waaronder Het Borstkanker Alfabet.
De KPN #beterinternet-campagne van Dentsu Creative Amsterdam (i.s.m. Wefilm), waar de case ‘Stukje van Mij’ onderdeel van is, viel ook goed in de prijzen (zeven Lampen: vier keer Brons en drie keer Zilver).
In totaal werden er 80 Lampen uitgereikt: 49 Brons, 26 Zilver, drie Goud, de Members Award en de Grand Prix. Het aantal Lampen in de disciplines Craft en Advertising komen nagenoeg gelijk uit. De Gouden Lampen vielen verder in de Next discipline. Esther van Brakel kreeg goud voor ‘Luka, doe eens normaal!’ (Passion Project) en regisseur Amir Zaza voor Ceasefire Trilogy (Young Director).
De winkans bij deze editie van de Lampen was groot: bijna de helft van de 165 finalisten won een prijs, bij 550 inzendingen. Tijdens de afgelopen editie van oktober werden ook tachtig Lampen uitgereikt; toen werden er 172 cases genomineerd uit ruim 700 inzendingen. De uitreiking van de Lampen volgt relatief snel op de vorige editie, omdat de ADCN – na de ongebruikelijke covid-jaren – de uitreiking weer naar het voorjaar haalde.
Bekijk hier de winnende Grand Prix-film en Stukje van mij van KPN, Dentsu & WeFilm:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!