Overslaan en naar de inhoud gaan

Derde van Nederlanders vindt AI-stem in Aldi-reclame onpersoonlijk en onaangenaam

Tegelijkertijd denkt de helft dat het gebruik van een AI-stem door Aldi weinig effect heeft op hoe het merk gezien wordt.
Geen mensen meer, maar AI
Geen mensen meer, maar AI
Geen mensen meer, maar AI
Geen mensen meer, maar AI

Begin april maakte Aldi bekend afscheid te nemen van zijn ‘echte’ voice-over, de stem van Diederik Ebbinge. Want? Kostenbesparing. De discussie over ‘AI in plaats van echte mensen’ is sindsdien meer levendig dan daarvoor. Onder meer de stemacteurs lieten van zich horen, zij willen auteursrecht voor stemmen nu bedrijven steeds vaker voor AI-stem kiezen. Maar wat vindt de Nederlandse consument er eigenlijk van dat Aldi geld wil besparen door een AI-voice-over te gebruiken bij radiocommercials in plaats van een menselijke stem?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in