Meestal sterven campagneconcepten in stilte. Zelden wordt er ruchtbaarheid aan gegeven als de stekker uit een een commercialreeks wordt getrokken.
Ohra besloot dit eens heel anders te doen. De verzekeraar heeft daarvoor een filmpje (zie onderaan) uitgebracht van 2,5 minuut waarin het pechvogel-stel Rob en Els gedag zegt. Tien jaar lang waren zij de hoofdpersonen in de Ohra-commercials.
De vaarwel-campagne is natuurlijk ook een kleine zelffelicitatie van Ohra en Joe Public. Ze vergeten niet te melden dat de reeks pechvogel-reclames in totaal 7 keer tot de laatste 10 finalisten behoorden bij de Gouden Loeki-verkiezingen.
27 campagnes
In het afscheidsfilmpje is te zien wat het stel de afgelopen tien jaar in 27 campagnes heeft meegemaakt, van een ontwrichte nek tot twee gebroken benen. Ook komt aan bod dat ‘Rob’ eigenlijk een Engelse acteur is en dus niks van het eerste script begreep, behalve dat de opnames in Oostenrijk zouden plaatsvinden. Darran, zoals Rob in het echt heet, en Janneke Kops zeggen tien jaar lang erg veel plezier te hebben gehad in het spelen van Rob en Els.
Bas Kuik, verantwoordelijk voor mediarelaties van Ohra, wijdt niet uit over de reden van de afscheidscampagne. Hij zegt dat de verzekeraar ‘netjes afscheid' wil nemen van de campagne.
Half maart lanceert Ohra een nieuw campagneconcept, waarbij centraal staat dat het directe oplossingen biedt via app, verzekeringsproducten of via directe hulp op website of van het contactcenter. Ook de nieuwe campagne wordt in samenwerking met Joe Public Take-Away Advertising gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!