Overslaan en naar de inhoud gaan

Ohra neemt met opvallend filmpje afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Verzekeraar gaat over op nieuw campagneconcept, opnieuw met Joe Public, dat ook de afscheidscampagne voor Ohra-koppel Rob en Els maakte.
Rob en Els
Rob en Els
Rob en Els
Rob en Els

Meestal sterven campagneconcepten in stilte. Zelden wordt er ruchtbaarheid aan gegeven als de stekker uit een een commercialreeks wordt getrokken. 

related partner content for mobile comes here

Ohra besloot dit eens heel anders te doen. De verzekeraar heeft daarvoor een filmpje (zie onderaan) uitgebracht van 2,5 minuut waarin het pechvogel-stel Rob en Els gedag zegt. Tien jaar lang waren zij de hoofdpersonen in de Ohra-commercials. 

De vaarwel-campagne is natuurlijk ook een kleine zelffelicitatie van Ohra en Joe Public. Ze vergeten niet te melden dat de reeks pechvogel-reclames in totaal 7 keer tot de laatste 10 finalisten behoorden bij de Gouden Loeki-verkiezingen.

27 campagnes

In het afscheidsfilmpje is te zien wat het stel de afgelopen tien jaar in 27 campagnes heeft meegemaakt, van een ontwrichte nek tot twee gebroken benen. Ook komt aan bod dat ‘Rob’ eigenlijk een Engelse acteur is en dus niks van het eerste script begreep, behalve dat de opnames in Oostenrijk zouden plaatsvinden. Darran, zoals Rob in het echt heet, en Janneke Kops zeggen tien jaar lang erg veel plezier te hebben gehad in het spelen van Rob en Els.

Bas Kuik, verantwoordelijk voor mediarelaties van Ohra, wijdt niet uit over de reden van de afscheidscampagne. Hij zegt dat de verzekeraar ‘netjes afscheid' wil nemen van de campagne.

Half maart lanceert Ohra een nieuw campagneconcept, waarbij centraal staat dat het directe oplossingen biedt via app, verzekeringsproducten of via directe hulp op website of van het contactcenter. Ook de nieuwe campagne wordt in samenwerking met Joe Public Take-Away Advertising gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in