De campagne moet ervoor te zorgen dat het outdoormerk top of mind wordt bij de doelgroep. De boodschap ‘I embrace freedom’ is volgens Nomad een directe vertaling van de propositie en merkwaarden van het merk: ‘Nomad geeft je de vrijheid om eropuit te trekken. Dichtbij of ver weg, ongeacht de omstandigheden.’ Met de campagne wil het merk de reiziger centraal stellen.
Nomad wil benadrukken dat reizen niet altijd ver hoeft om bijzondere plekken te ontdekken. Iets dat in de huidige situatie steeds meer Nederlanders zelf ondervinden vanwege de geldende coronarichtlijnen. Nomad hoopt met deze campagne de consument aan te moedigen de natuur in te gaan met inachtneming van de coronamaatregelen.
Herpositionering
Nadat investeringsmaatschappij Nederlands MerkGoed in 2018 het Nederlandse outdoormerk Nomad overnam zegt het in 2019 begonnen te zijn met de herpositionering van het merk omdat het imago wel een opfrisbeurt kon gebruiken. Nomad wilde het merk weer op laten leven en geeft aan de merkidentiteit toentertijd aangescherpt en verjongd te hebben. Daar kwam de ‘I am Nomad’-campagne uit voort.
De out-of-home-campagne wordt ook op social media uitgerold.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!