Albert Heijn komt met Oranje-commercial: 'Sommige dingen gaan in deze rare tijd gewoon door'

De super strooit weemoedig met beelden van voetbaltalent van nu en uit vervlogen tijden.

Albert Heijn komt met een nieuw voetbal-spotje. Vanavond wordt de commercial voor het eerst uitgezonden rond de oefenwedstrijd van het Nederlands elftal tegen Mexico, en daarna rond alle wedstrijden van Oranje - en de Leeuwinnen.

In het spotje strooit Albert Heijn ietwat melancholisch met beelden van bekende voetballers van nu en uit vervlogen tijden, voetbalouders langs de lijn en spelende F'jes, onder het mom van 'er komen zoveel grote voetballers uit ons land.' Hoewel we een verloren voetbalzomer achter de rug hebben, gaan 'sommige dingen in deze rare tijd gewoon door', klinkt het als supermarktmanager llse (sinds vorig jaar de nieuwe Harry Piekema) en haar gezin op de bank ploffen voor de wedstrijd.

Anders dan anders

Voetbal als een zekere en verbindende factor, lijkt Albert Heijn daarmee te willen zeggen. 'Het was een teleurstelling voor iedereen: geen EK, geen Olympische Spelen met de Oranje Leeuwinnen en geen Nederlandse competities. Wij keken er ontzettend naar uit om met heel Nederland mee te juichen. Gelukkig zijn alle voetbalcompetities nu weer opgestart en kunnen we met elkaar weer genieten van voetbal. En hoewel anders dan anders, wij hebben enorm veel zin in', stelt de super.

Partner KNVB

Het spotje staat in het teken van het partnership met de KNVB. Albert Heijn en de bond maakten vorig jaar bekend opnieuw intensief te gaan samenwerken. Zo is Albert Heijn onder meer (domein)partner van de Oranje Leeuwinnen. 'Albert Heijn staat midden in de samenleving en daardoor voelen en snappen we wat Nederland beweegt. Het hebben van ambitie, alles halen uit je talent, doorzetten, volharden, klein doen, groot denken en het genieten van vooruitgang en succes. Dat vinden we allemaal terug in de meest populaire sport van Nederland: voetbal. Daarom zijn we partner geworden van de KNVB', licht de supermarkt toe.

Campagne credits:

Albert Heijn

Johan van der Zanden, Joyce Bierman, Peter Lansaat

TBWA:

Creatie: Sander Volleman + Marjon Hoffman

Strategie: Michel MacDonald 

Account: Kimberley Stal + Isabelle Verhoeven + Anita Ligthart 

RTV: Hanneke Kramer

Vidiboko

Regie: David de Winter

Dop: Gabor Deak

Producer: Hanneke Kramer

Holy Fools

Regie: Jelle de Jong
Dop: Ezra Reverda
Producer: Jacqueline Castricum

Editor: Elsbeth Kasteel
Sound: Post Office, Marcel

Grading: Captcha, Barry

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie