Je zou het kunnen toeschrijven aan de uitwisselbaarheid van programma’s. Of aan pendelende presentatoren die dan weer bij commerciele omroep A een programma hebben en vervolgens weer bij publieke omroep B. Of aan een ontbrekend profiel van de Nederlandse omroepen zelf.
Feit is dat het voor de Nederlandse tv-kijken te weinig duidelijk is welke omroep nu precies welk programma maakt en uitzendt.
Ook BNNVara heeft hiermee te kampen. Volgens Annika Visser, interim-brand manager, is BNNVara ‘één van de meest geliefde omroepen’ met erg populaire programma’s. ‘Alleen weet het Nederlandse publiek niet vaak genoeg de omroep aan de programma’s te koppelen.’
Dat is reden voor de omroep om merk en product over het voetlicht te brengen in een nieuwe campagne ‘Programma’s maken die binnenkomen’. Deze werd afgelopen zaterdag bij de seizoenstart van het ‘Even tot hier’ gelanceerd.
In de campagne laat BNNVara zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met de kijkers doen.
De pay-off ‘Programma’s maken die binnenkomen’ past volgens BNNVara goed bij de impact die de programma’s hebben op haar kijkers en heeft een dubbele betekenis. Het verwijst ook naar ‘een voet tussen de deur voor rechtvaardigheid, een diepgaand onderzoek om de onderste steen boven te halen, onderwerpen bespreekbaar maken die onbespreekbaar lijken of emotionele verhalen vertellen die anders onderbelicht blijven’
De campagne is bedacht door creatief bureau Kaliber, de productie was in handen van BNNVara zelf in samenwerking met Wouw Motion.
De merkcampagne is de komende weken te zien en te horen op de NPO televisie- en radiozenders en verschillende social kanalen. Onder de paraplu van de merkcampagne volgt een ledenwervingscampagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!