Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Mono-campagne heeft duidelijke boodschap: Mij Nie Appen!

Campagne spreekt dit keer verzenders van mobiel-berichten aan op hun gedrag.
Mij nie appen
Mij nie appen

Mij nie appen! Met die slogan voert het ministerie van IenW een nieuwe Mono-campagne. Deze roept bestuurders op om anderen voor vertrek te laten weten dat ze onderweg gaan en niet via hun mobiel benaderd en dus afgeleid willen worden.

related partner content for mobile comes here

'Mij nie appen!' is is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau,  

‘Mij Nie Appen!’ is afgeleid van de veelgebruikte uitspraak van Martien Meiland, Mij Nie Bellen. ‘Het doel van dit herkenbare en luchtige handelingsperspectief is om het sterke gewoontegedrag te doorbreken’, zegt Joeri Jansen, creatief-directeur Roorda Reclamebureau. ‘Mensen realiseren zich vaak niet dat dagelijkse berichtjes zoals ‘Ben je al onderweg?’ voor onveilige situaties kunnen zorgen.’

De campagne richt zich met name op jongvolwassenen. Uit recent onderzoek van IenW zou bijvoorbeeld blijken dat de helft van de 16 tot 24-jarigen anderen in het verkeer appt. Bij alle leeftijdsgroepen is dit een derde.

De Mono-campagne die in 2018 startte, richtte zich tot nu toe vooral op de verkeersdeelnemers zelf, de ontvangers van berichten. Tweederde van de Nederlanders leest weleens berichten tijdens het rijden. Het nieuwe onderzoek biedt aanknopingspunten om ook de verzenders van berichten aan te spreken op hun gedrag.

Naast tv worden in de campagne ook radio, online en outdoor ingezet.

 

Credits 

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Marije Slagboom, Maarten Ederveen (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) en Michiel Dammen, Charlotte Mattijssen, Heleen van der Meulen, Ruben Baveld (Ministerie van Algemene Zaken)

Bureau: Roorda Reclamebureau

Creatie: Rein van der Ven, Eva Koffeman, Joeri Jansen

Strategie: Liz Bosman, Christine Swankhuisen

Account: Riska Arends, Marleen Delisse

Agency producer: Marga Bierema

Regie: David Eilander (Holyfools)

DOP: Floris van der Lee

Offline: Camille Boumans

Online en grading: The Compound

Design & Animatie: Jorn Slotboom

Geluid: REC Sound

Muziek: REC Sound & Super Awesome Studios

Media: Initiative Media

PR: exPRtease

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in