Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Lotto-campagne: Arjan Ederveen architect met minimalistische stijl

Commercial bouwt verder op langlopende ‘Laat je lot niet liggen’-thema
Lotto-winnaar Gerard deelt zijn winst door een huis voor zijn ouders te bouwen. 
Lotto-winnaar Gerard deelt zijn winst door een huis voor zijn ouders te bouwen. 
© Selmore | Lotto
Lotto-winnaar Gerard deelt zijn winst door een huis voor zijn ouders te bouwen. 
Lotto-winnaar Gerard deelt zijn winst door een huis voor zijn ouders te bouwen. 
© Selmore | Lotto

Lotto lanceert een commercial die voortbouwt op het ‘Laat je lot niet liggen’-concept. Met dit terugkerende thema wil Lotto laten zien dat Lotto-winnaars gewoon zichzelf blijven, maar dat ze wel ‘buitengewoon gewone’ dingen doen. Het merk wil daarbij opnieuw aantonen dat winnaars het succes graag delen met de omgeving. In de nieuwe campagne, ontwikkeld door Selmore, is een hoofdrol weggelegd voor Arjan Ederveen, die de rol van ingehuurde architect op zich neemt.

related partner content for mobile comes here

Arjan Ederveen als architect

In de commercial speelt Arjan Ederveen een ingehuurde architect die, met behulp van zijn assistenten, waaronder Michiel de Zeeuw, de meest moderne en minimalistische ontwerpen voorstelt voor een te bouwen en in richten huis. De koper in spé, Lotto-winnaar Gerard, maakt duidelijk een ander idee in zijn hoofd te hebben. Zo ontstaat er een clash of styles. Uiteindelijk blijkt dat Gerard het huis niet voor zichzelf maar voor zijn ouders bouwt, zoals een Lotto-winnaar betaamt.

Nieuwe Lotto-campagne: Arjan Ederveen architect met minimalistische stijl

Diederick Hillenius, creative partner van Selmore: ‘Lotto is een sympathiek en sociaal merk met humor. Dat geluid slaat aan bij de doelgroep en vormt een rijke voedingsbodem voor steeds weer een nieuwe campagne. We zien Arjan Ederveen in een prachtrol als architect die het Lotto-winnaar Gerard niet bepaald gemakkelijk maakt.’

De campagne

Selmore, Blauw Gras en Men in Green hebben gezamenlijk de 360-campagne vormgegeven. In de activatiefase van de campagne zegt de Lotto echte designmeubelen, geselecteerd door Michiel de Zeeuw, te gaan verkopen voor de prijs van twee euro, het bedrag van een Lotto-lot.

De campagne gaat deze week live op tv, radio, online, (digital) outdoor en instore.

Vervolg op campagnereeks Lotto

Het concept ‘Lotto-winnaars blijven gewoon zichzelf…’ loopt sinds begin 2018 en begon met de commercial ‘Lotto-winnaars blijven vaak in hun eigen huis wonen...'

Michael Kastelijns, business director bij Nederlandse Loterij: 'Lotto is een spel voor mensen zoals jij en ik: we houden graag vast aan al het moois van ons leven, maar doen ook graag iets bijzonders. Zo volgt Gerard Lotto winnaar Arie op die afgelopen februari gewoon bleef werken, maar wel zijn collega’s trakteerde op een ‘boulette en croûte’, gewoon een broodje bal, in een driesterrentent van chef Robert Kranenborg. Daarvoor ging Lotto winnaar Frans nog gewoon kamperen met zijn vrouw in een campertje in Frankrijk, maar huurden ze wel een chateau voor de hele familie.'

Lees ook: Nieuwe Lotto-campagne: Robert Kranenborg chef-kok in truckerscafé

Credits;

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij/Lotto, Michael Kastelijns, Dennis van Steijn, Tim van Dijk

Bureau: Selmore Creative Agency

Productie: Czar

Regisseur: Jelmar Hufen

Sounddesign: Ambassadors

Muziek en Sonic Branding: Amp.Amsterdam, The Sonic Branding Company

Edit: Erik Edit

Grading: Erik Edit

Post: Stijn Waterman

Social: Blauw Gras

Online: Men in Green

Media: Greenhouse & Mindshare

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in