Overslaan en naar de inhoud gaan

World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met creatieve illustraties

De dierenwelzijnsorganisatie wil met petitie de wereldleiders oproepen een einde te maken aan de de commerciële handel in wilde dieren.
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
© Lieke van der Vorst
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
© Lieke van der Vorst

Het doel van de non-profit World Animal Protection-organisatie is om op globaal niveau dieren te beschermen: Wilde dieren, dieren in gemeenschappen, vee en dieren in rampsituaties. De organisatie levert hulp, geeft voorlichting en lobbyt voor betere regels om dieren te beschermen tegen leed. Momenteel voeren ze campagne om dierenvrienden een petitie te laten ondertekenen om de handel in wilde dieren tegen te gaan. Deze campagne wordt nu kracht bijgezet met de illustraties van Lieke van der Vorst.

related partner content for mobile comes here
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties Lieke van der Vorst

De petitie

World Animal Protection legt uit dat de samenwerking met de illustrator is opgezet om op een creatieve manier zoveel mogelijk mensen te motiveren de petitie te ondertekenen. De petitie moet uiteindelijk de wereldleiders van de G20 oproepen om in actie te komen tegen de commerciële handel in wilde dieren. De organisatie gebruikt hiervoor de tagline ‘Keep them wild – Keep us safe.’ De benodigde vijfenvijftigduizend handtekeningen zijn inmiddels binnen. Het manifest maakt volgens de organisatie meer indruk als meer dierenvrienden deze ondertekenen.

Petitie - Stop de wereldwijde handel in wilde dieren

World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties Lieke van der Vorst

De illustraties

De samenwerking met Van der Vorst laat volgens de dierenwelzijnsorganisatie zien hoe iets puurs en iets creatiefs in harmonie samen kunnen gaan om een gemeenschappelijk doel na te streven. De illustraties worden op meerdere manieren ingezet in de campagne. ‘Zo prijkt een illustratie op de tas die petitie-ondertekenaars kunnen bestellen. Met de tekeningen willen we mensen natuurlijk inspireren om de petitie te ondertekenen maar daarnaast willen we ze ook bewegen om onze missie te delen op social media.’ De illustraties zijn te bewonderen op de website, in de nieuwsbrief en in het magazine. Voor de kinderen zijn er op basis van de tekeningen kleurplaten gemaakt. 

World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties
World Animal Protection-campagne kracht bijgezet met illustraties Lieke van der Vorst

Van der Vorst

Illustrator van der Vorst wil met al haar tekeningen iets bijdragen aan de ongelijkheid in de wereld, de ongelijkheid tussen mens en dier in het bijzonder. Deze ongelijkheid is iets dat Van der Vorst zegt nooit goed begrepen te hebben. Ze geeft aan dat dat onbegrip een belangrijke inspiratie is voor deze illustraties die het doel hebben verandering te brengen in dierenleed. De World Animal Protection organisatie nam contact op met Van der Vorst nadat ze een protest-dilemma had geuit op haar Instagram-account. Ze legt uit dat dat haar de kans gaf om een concreter beeld en doel te vormen met haar creatieve werk.

Olifant
Olifant Lieke van der Vorst
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in