Nieuw Nederlands energieconcept Vanzelf trapt af met campagne

Gratis online service waarmee huishoudens makkelijk over kunnen stappen van energieleverancier.

Vanzelf is een nieuw e-commerce merk op de Nederlandse markt. Het is een gratis online service waarmee huishoudens gemakkelijk over kunnen stappen van energieleverancier. Vandaag trapt Vanzelf af met een grote campagne, met onder meer een commercial. Het overkoepelende thema is: besparen zonder gedoe.

Gestoeld op Engels succesverhaal

Vanzelf is een gratis gemaksdienst voor consumenten. Door zich aan te melden bij Vanzelf geven klanten het merk een mandaat om namens hen energiecontracten af te sluiten. Meestal gaat het om een betere deal bij een nieuwe leverancier. Het kan ook gaan om een verlenging met betere voorwaarden bij de bestaande leverancier.

Vanzelf laat klanten alleen overstappen als dat voor hen gunstig is. De belofte is: eenmalig aanmelden en daarna nooit meer te veel betalen. In Engeland is zo’n automatische overstapservice inmiddels de norm. Prijsvergelijkers lijken al passé en verdwijnen daar naar de achtergrond.

Herman Mantel (ex-Telegraaf Media Groep en Sanoma), de drijvende kracht achter van Vanzelf: 'Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland veel vraag naar is. Vanzelf zorgt – in tegenstelling tot de meeste prijsvergelijkers - voor een deal die goed is voor zowel de klant als de energieleverancier. Het mes snijdt dan ook aan twee kanten. Besparen zonder gedoe voor de klant en voor leveranciers geen hoge up-front vergoedingen, maar een klein bedrag per aansluiting per maand.'

De eerste tien energieleveranciers zijn volgens Mantel vrijwel direct in zee gegaan met Vanzelf.

Klant: Vanzelf, Herman Mantel

Merkstrategie: Brand Meester, Ariën Breunis

Visuele identiteit: The Oddshop, Oscar Hamming

Commercial: Onepaper, Melvin van Velzen,

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie