'Telefoon-kaars' van Bolsius moet schermtijd terugdringen

De kaars brandt 16 uur en 45 minuten, precies de tijd die de gemiddelde Nederlander wekelijks op zijn telefoon doorbrengt.

Het idee komt uit de koker van Fitzroy.

Bolsius, producent van kaarsen, heeft vlak voor de laatste dag van het jaar een opvallende actie gelanceerd. Het gaat om verschillende kleuren kaarsen in de vorm van een mobiele telefoon. Het idee komt uit de koker van reclamebureau Fitzroy.

De kaarsen branden 16 uur en 45 minuten, precies de tijd die de gemiddelde Nederlander volgens Bolsius wekelijks op zijn telefoon doorbrengt. En dat is veel te lang, als je het Bolsius vraagt. 

Bamboebox

De kaarsen worden samen met een 'duurzame bamboebox’ geleverd. 'Het werkt als volgt: haal de kaars uit het doosje dat signalen van buiten blokkeert. Leg je telefoon erin, zodat je even niet bereikbaar bent en geniet deze kerstvakantie eens van een avond in een ander licht', zegt Mischa Schreuder van Fitzroy. 

De campagne NoPhone Light moet zodoende 'digitale rust' (en de kaarsverkoop) bevorderen en wordt op de eigen online kanalen van Bolsius uitgerold. Het betreft het vervolg op de 'Ander licht'-campagne van Bolsius, die eerder op televisie te zien was. Voor de nieuwste campagne werkte Fitzroy samen met Monomore Studio en NoPhone

bolsius
De bamboebox van Bolsius.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie