Premium

Delta lanceert merkcampagne ‘Aan alles gedacht’ met focus op zorgeloos glasvezelinternet

Delta speelt in zijn nieuwe merkcampagne ‘Aan alles gedacht’ in op de soms frustrerende momenten die consumenten ervaren met internet.

Aan alles gedacht
Delta

Delta lanceert de merkcampagne ‘Aan alles gedacht’. In deze campagne, ontwikkeld door creatief bureau N=5, speelt het telecombedrijf in op (consumenteninzicht!), de alomtegenwoordige en soms frustrerende momenten die consumenten ervaren met internet: van het scoren van tickets voor een concert tot het soepel kunnen gamen in Fortnite, of het pitchen van een belangrijke internationale opdracht. Delta benadrukt middels herkenbare situaties - en een mespuntje humor - dat het merk ‘de expert’ is op het gebied van snel en betrouwbaar glasvezelinternet, waarbij gebruikers in alle gevallen kunnen vertrouwen op een probleemloze internetervaring. De campagne richt zich niet alleen op consumenten maar zal ook zakelijke proposities benadrukken.

Centraal in de campagne staat ‘Team Delta’, een groep eigenzinnige en bevlogen glasvezelexperts die garant staan voor slimme en betrouwbare internetoplossingen. Naast de vertrouwde gezichten Dirk en Donnie komt er een nieuw teamlid bij: Dana, een nerdy internetexpert die de digitale wereld door en door begrijpt. Samen zorgen zij ervoor dat Delta zich niet alleen positioneert als een betrouwbare speler, maar ook als een merk dat altijd een stap vooruitdenkt. De campagne benadrukt de ambitie van de glasvezelaar om zich te profileren als de marktleider in glasvezelinternet, waarbij niet alleen snelheid, maar ook klantwaarde en sympathie centraal staan.

DELTA - Aan alles gedacht - Hot tickets

Urgente internetmomenten

Met de nieuwe focus wil Delta zijn communicatie verschuiven van merkbekendheid naar merkoverweging en -voorkeur. Dat zou onderstreept moeten worden door de toevoeging van 'urgente internetmomenten' als creatieve insteek. De campagne gaat op 10 januari 2025 live en zal worden uitgerold via diverse kanalen, waaronder TV, radio, social media, en meer.

In dit interview vertelt Mariska van der Hulst, head of brand & corporate communications bij Delta, meer over de campagne en de ambitieuze toekomst van het merk.

DELTA Zakelijk - Aan alles gedacht - Booming business 20" subs
RM: Wat was de belangrijkste reden voor de verschuiving van snelheid als kernboodschap naar het benadrukken van een ‘zorgeloos gevoel’ in jullie nieuwe campagne?
MvdH:

‘Onze positionering als glasvezelexpert blijft behouden en daarmee blijft snelheid ook een van de belangrijkste merkpijlers in de nieuwe merkcampagne. Wat verandert is dat we ons verhaal nu vertellen vanuit klantinzichten. In onze introductiecampagnes lag de focus op het opbouwen van bekendheid, en ging het vooral over wie wij zijn en wat wij doen. Nu gaat het over wat onze diensten voor de klant betekenen.’

Mariska van der Hulst
Mariska van der Hulst Delta
RM: Hoe speelt het introduceren van nieuwe personages, zoals Dana, in op de ambitie om meer sympathie en voorkeur voor het merk Delta te creëren?
MvdH:

‘Onze eerste campagnes waren erg succesvol en daarom zochten we naar een verrijking van het campagneconcept om een sterkere verbinding te maken met de klant. Binnen Team Delta is Dana nu de expert die weet wat er speelt bij klanten. Zij snapt als geen ander wat mensen nodig hebben en belangrijk vinden. En daar houdt ze haar collega’s Donnie en Dirk scherp op. Daarbij hebben de brand characters als Team Delta een grotere rol gekregen in het overbrengen van het merkverhaal.’

RM: Met de focus op ‘urgente internetmomenten’ in deze campagne: hoe vertalen jullie dit concept naar proposities die zowel consumenten als zakelijke klanten aanspreken?
MvdH:

‘Ons nieuwe campagneconstruct werkt heel goed voor zowel de consumenten als zakelijke markt. Door steeds een koppeling te maken tussen waar de klant zich mee bezig houdt (urgent internetmoment) en waar wij proposities voor hebben, maken we heel mooi inzichtelijk wat we voor klanten kunnen betekenen. Dit ga je ook zien in de video’s die we voor de zakelijke markt hebben ontwikkeld binnen hetzelfde concept en hetzelfde campagneconstruct.’

DELTA Zakelijk - Aan alles gedacht - Deadline 20" subs
RM: Jullie hebben inmiddels bijna 1,7 miljoen huishoudens aangesloten op glasvezel. Hoe blijft Delta zich als glasvezelexpert onderscheiden in een markt waarin glasvezel binnenkort voor vrijwel elk huishouden beschikbaar is?
MvdH:

‘De technische ontwikkelingen gaan razendsnel en dat stopt niet. Glas zit bij ons in elke vezel en wij blijven de experts in het glasvezeldomein. Dat betekent dat we elke dag werken aan de doorontwikkeling van onze diensten en producten om voorop te blijven lopen in de glasvezelmarkt. Denk bijvoorbeeld aan onze hardware die je thuis hebt, maar ook persoonlijk contact met onze klantenservice en digitale (self)service. En natuurlijk blijven we de komende jaren mooie, nieuwe proposities lanceren. Daar gaat de belofte “Aan alles gedacht” ons helpen om nog beter op te sturen.’

RM: De campagne lijkt een langetermijnstrategie te omarmen. Wat kunnen we de komende jaren nog verwachten qua merkactivaties en verdere uitrol van de positionering?
MvdH:

‘We zijn ervan overtuigd dat we met dit nieuwe concept ons merk de komende jaren verder kunnen versterken. Het construct ‘jij denkt aan / wij aan’ leent zich uitstekend om in te spelen op actualiteiten. Er liggen al wat leuke ideeën klaar om mee aan de slag te gaan. Maar het belangrijkste is dat we onze nieuwe merkcampagne eerst stevig uitrollen en verankeren, zowel buiten als binnen de organisatie.’

Credits

Delta: Mariska van der Hulst, Michel van den Berg, Cynthia de Nijs, Martijn Pruijsen, Jelmer den Tuinder, Daan Mourik

Creatieve directie: Thijs Bontje

Creatives: Mike Kleijnen en Dieuwertje Mateeuwsen en Lennart Schoterman

Bureau producer: Anna Bosscher

Strategie: Bastiaan Weers

Account: Karijn van  den Bossche en Anouk Huizer

Productiemaatschappij: Holy Fools

Regie: Jamille van Wijngaarden

DOP: Tim Kerbosch

Offline edit: Marc Bechtold

Grading en online: De Grot

Muziek: Soundcircus

Fotografie: Marijke de Gruyter

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie