Delta lanceert de merkcampagne ‘Aan alles gedacht’. In deze campagne, ontwikkeld door creatief bureau N=5, speelt het telecombedrijf in op (consumenteninzicht!), de alomtegenwoordige en soms frustrerende momenten die consumenten ervaren met internet: van het scoren van tickets voor een concert tot het soepel kunnen gamen in Fortnite, of het pitchen van een belangrijke internationale opdracht. Delta benadrukt middels herkenbare situaties - en een mespuntje humor - dat het merk ‘de expert’ is op het gebied van snel en betrouwbaar glasvezelinternet, waarbij gebruikers in alle gevallen kunnen vertrouwen op een probleemloze internetervaring. De campagne richt zich niet alleen op consumenten maar zal ook zakelijke proposities benadrukken.
Centraal in de campagne staat ‘Team Delta’, een groep eigenzinnige en bevlogen glasvezelexperts die garant staan voor slimme en betrouwbare internetoplossingen. Naast de vertrouwde gezichten Dirk en Donnie komt er een nieuw teamlid bij: Dana, een nerdy internetexpert die de digitale wereld door en door begrijpt. Samen zorgen zij ervoor dat Delta zich niet alleen positioneert als een betrouwbare speler, maar ook als een merk dat altijd een stap vooruitdenkt. De campagne benadrukt de ambitie van de glasvezelaar om zich te profileren als de marktleider in glasvezelinternet, waarbij niet alleen snelheid, maar ook klantwaarde en sympathie centraal staan.
Urgente internetmomenten
Met de nieuwe focus wil Delta zijn communicatie verschuiven van merkbekendheid naar merkoverweging en -voorkeur. Dat zou onderstreept moeten worden door de toevoeging van 'urgente internetmomenten' als creatieve insteek. De campagne gaat op 10 januari 2025 live en zal worden uitgerold via diverse kanalen, waaronder TV, radio, social media, en meer.
In dit interview vertelt Mariska van der Hulst, head of brand & corporate communications bij Delta, meer over de campagne en de ambitieuze toekomst van het merk.
‘Onze positionering als glasvezelexpert blijft behouden en daarmee blijft snelheid ook een van de belangrijkste merkpijlers in de nieuwe merkcampagne. Wat verandert is dat we ons verhaal nu vertellen vanuit klantinzichten. In onze introductiecampagnes lag de focus op het opbouwen van bekendheid, en ging het vooral over wie wij zijn en wat wij doen. Nu gaat het over wat onze diensten voor de klant betekenen.’
‘Onze eerste campagnes waren erg succesvol en daarom zochten we naar een verrijking van het campagneconcept om een sterkere verbinding te maken met de klant. Binnen Team Delta is Dana nu de expert die weet wat er speelt bij klanten. Zij snapt als geen ander wat mensen nodig hebben en belangrijk vinden. En daar houdt ze haar collega’s Donnie en Dirk scherp op. Daarbij hebben de brand characters als Team Delta een grotere rol gekregen in het overbrengen van het merkverhaal.’
‘Ons nieuwe campagneconstruct werkt heel goed voor zowel de consumenten als zakelijke markt. Door steeds een koppeling te maken tussen waar de klant zich mee bezig houdt (urgent internetmoment) en waar wij proposities voor hebben, maken we heel mooi inzichtelijk wat we voor klanten kunnen betekenen. Dit ga je ook zien in de video’s die we voor de zakelijke markt hebben ontwikkeld binnen hetzelfde concept en hetzelfde campagneconstruct.’
‘De technische ontwikkelingen gaan razendsnel en dat stopt niet. Glas zit bij ons in elke vezel en wij blijven de experts in het glasvezeldomein. Dat betekent dat we elke dag werken aan de doorontwikkeling van onze diensten en producten om voorop te blijven lopen in de glasvezelmarkt. Denk bijvoorbeeld aan onze hardware die je thuis hebt, maar ook persoonlijk contact met onze klantenservice en digitale (self)service. En natuurlijk blijven we de komende jaren mooie, nieuwe proposities lanceren. Daar gaat de belofte “Aan alles gedacht” ons helpen om nog beter op te sturen.’
‘We zijn ervan overtuigd dat we met dit nieuwe concept ons merk de komende jaren verder kunnen versterken. Het construct ‘jij denkt aan / wij aan’ leent zich uitstekend om in te spelen op actualiteiten. Er liggen al wat leuke ideeën klaar om mee aan de slag te gaan. Maar het belangrijkste is dat we onze nieuwe merkcampagne eerst stevig uitrollen en verankeren, zowel buiten als binnen de organisatie.’
Credits
Delta: Mariska van der Hulst, Michel van den Berg, Cynthia de Nijs, Martijn Pruijsen, Jelmer den Tuinder, Daan Mourik
Creatieve directie: Thijs Bontje
Creatives: Mike Kleijnen en Dieuwertje Mateeuwsen en Lennart Schoterman
Bureau producer: Anna Bosscher
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Karijn van den Bossche en Anouk Huizer
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regie: Jamille van Wijngaarden
DOP: Tim Kerbosch
Offline edit: Marc Bechtold
Grading en online: De Grot
Muziek: Soundcircus
Fotografie: Marijke de Gruyter