LOI's nieuwste campagne test banen waar je van dagdroomt

De campagne borduurt voort op het communicatieconcept uit 2024: stop met dagdromen, start met leren.

Afbeelding: LOI

Een nieuw jaar, vol goede voornemens. Dit jaar stop je misschien wel met dagdromen over een opleiding of carrièreswitch en ga je je dromen achterna. Opleider LOI speelt hier met zijn nieuwe campagne 'De Dagdroom Testers' op in. In deze campagne testen presentatrice Romy Ruitenbeek en muzikant Stepherd Pocornie beroepen waar kijkers over gedroomd hebben. Het duo loopt onder meer mee als beveiliger, verpleegkundige en basisschoolleraar. Allemaal beroepen waar je een LOI-opleiding voor kunt volgen, uiteraard.

Uiteenlopende typen content

Met de campagne borduurt de opleider voort op zijn communicatieconcept van vorig jaar, namelijk: stop met dagdromen, start met leren. Waar de vorige campagne het werk was van Alfred International, team5pm, Czar en Wavemaker, hebben deze keer team5pm en Wavemaker getekend voor respectievelijk de campagne en TikTok-vertaling. 

De campagne bestaat uit een combinatie van longform en shortform content, social ads en fotografie. TikTok speelt een belangrijke rol in de campagne, maar er zijn ook specifieke assets gemaakt voor YouTube en Instagram. De eerste aflevering van de seriematige campagne is op 1 januari online gezet. De resterende content verschijnt gestaag online, tot eind februari. 

Annelies Coenraads, teamleader media bij LOI, legt uit: 'Door de dalende kijktijd en stijgende prijzen voor adverteren op traditionele media, kijken we naar nieuwe manieren om met name onze jonge doelgroep te bereiken en te raken. Met het concept 'De Dagdroom Testers' spreken we jongeren aan op een manier die past bij online, met platform-fit creaties voor alle verschillende kanalen. We kiezen daarmee bewust voor content die leuk is om naar te kijken en tegelijkertijd het brede opleidingsaanbod van LOI laat zien. We willen jongeren motiveren om hun dromen na te jagen en niet te blijven hangen in wishfull thinking. En met onze opleidingen, die flexibel te volgen zijn, is dat mogelijk. Ook als je al een baan of anderszins een druk bestaan hebt'.

Credits: 
Klant: LOI 
Verantwoordelijke klant: Annelies Coenraads, Hilde Gerhards, Claire de Wilde, AC Lans
Bureaus: team5pm, Wavemaker
Creative lead: Jochem Klicks
Creative: Anne Jaasma
Strategie: Nienke Harsta
Account: Sjoerd van Renselaar 
Project Manager: Simone Besseling
TikTok creatie & productie: Wavemaker (Chelsea Breur, Marlie Morsink Vollebroek, Elke Mulder) 
Productiemaatschappij: team5pm
Regie: Rens Polman
Hosts: Romy Ruitenbeek en Stepherd Pocornie
Producer: Benthe Stam 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie