Heineken linkt Dry January aan nieuwe campagne voor zijn 0.0-bier

Wie alcoholvrij bier kiest, hoeft daar volgens Heineken nooit een uitleg bij te geven.

Een still uit een tvc
Afbeelding: aangeleverd

Nu het nieuwe jaar is aangebroken, doen traditiegetrouw weer heel wat Nederlanders mee aan Dry January. Ook in andere landen laten veel mensen de alcohol een maand staan. Het ligt daarom in de lijn der verwachting dat biermerken deze maand hun 0.0-bieren promoten. Heineken trapt af en wil benadrukken dat iemand die kiest voor 0.0-bier, nooit hoeft uit te leggen wat de reden is. Een set tv-commercials laat zien dat een 'nulletje' een logische keuze is als je moet werken of rijden, maar net zo goed kan als je met collega's voetbal kijkt of na het uitgaan met de taxi teruggaat.

Bredere strategie

De serie tvc's  is ontwikkeld door het Italiaanse LePub, dat onderdeel uitmaakt van Publicis. Het Nederlandse bureau Sizzer heeft de muziek geproduceerd. De campagne maakt onderdeel uit van Heinekens voortdurende marketingstrategie rondom 0.0-bier. Die is onder meer terug te zien in de 'When you drink never drive'-campagne en wereldwijde sponsoring van de Formule 1, inclusief ambassadeurschap met Max Verstappen.

De tvc's zijn internationaal gericht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie