Metakids, de stichting die fondsen werft voor onderzoek en behandeling van metabole ziekten, is gestart met een campagne om metabole ziekten meer bekendheid te geven. De stichting stelt vast dat vrijwel niemand de ziekten kent. 'Toch zijn ze een van de grootste doodsoorzaken onder kinderen in Nederland. Meer dan 10 duizend gezinnen hebben een of zelfs meerdere kinderen met zo’n erfelijke aandoening. De impact van de ziekte is enorm. Veel kinderen halen hun eerste verjaardag niet eens. Vaak onzichtbaar voor de buitenwereld omdat het zich afspeelt achter de deuren van het gezin of ziekenhuis.'
De onzichtbaarheid en daarmee onbekendheid is een groot obstakel voor het werk van Metakids. De campagne (bureau: Ceci n’est pas un bureau) gaat deze week van start en zal te zien zijn in digitale outdoor, op abri’s en billboards en digitale masten langs de snelweg en zal online met banners en via social media worden ondersteund.
Credits
Adverteerder: Metakids
Opdrachtgever: Nicolette Salden, Diane van der Marel
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Fotografie: Juliane Liebermann
Media: JC Decaux, Clearchannel
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!