Nu veel Nederlanders in de tuin werken brengt Gamma de YouTube-serie ‘Tuinklussen’. De zeven tuinhulp video’s waarin Daniel [of Merlijn] uitlegt hoe de klussen in de tuin geklaard moeten worden, bezetten de eerste plaats op het videoplatform. De videoserie, ontwikkeld door YouTube-bureau 5PM, biedt ‘How-to’ content voor de tuin-doe-het-zelver met onder andere tips als: ‘zelf een vlonder aanleggen’, ‘zelf een houten schutting plaatsen’ en ‘een regenton aansluiten in de tuin’.
Data & insights
Op basis van feitelijke data en inzichten, maar ook het zoekgedrag van gebruikers op YouTube, zegt 5PM concrete aanbevelingen te hebben gegeven welke videocontent Gamma het beste kon ontwikkelen en distribueren. De toppositie op het videoplatform bevestigt dat dit succesvol heeft gewerkt want de video’s staan dus op één in YouTube voor wat betreft de meest relevante zoekopdracht.
Doelgroep gerichter helpen
Laurens Miedema, manager marketing & communicatie bij Gamma over de YouTube-campagne: ‘Gamma is al een poos actief op YouTube, waarop we verschillende vormen van ‘How-to’ content voor klussers publiceren. 5PM heeft ons interessante inzichten gegeven, waaronder hun Data Driven Content Creatie-methode. Afgelopen winter hebben zij ons geholpen met onze isolatie videoserie, wat een groot succes was. Met de nieuwe videocontent kunnen we onze doelgroep, de tuinklussers in dit geval, nog gerichter helpen met de doe-het-zelf-vragen die zij hebben.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!