Zonnegilde brengt ode aan 'leven op het dak'
Zonnegilde, een bedrijf in 'zakelijke zonne-energie', staat voor personele uitdagingen. Het bedrijf uit Kampen lanceert daarom een opvallende wervingscampagne die bestaat uit een smartlap genaamd 'Van maandak tot vrijdak', waarin een ode wordt gebracht aan 'het leven op het dak'.
Ook is er voor elke openstaande vacature, zoals monteur of administratief medewerker, een speciaal lied geschreven. Deze zogenoemde 'dakatures', te vinden op Spotify, moeten duidelijk maken hoe mooi het werk in de zonne-energiesector is.
De campagne is bedacht en ontwikkeld door het Amsterdamse bureau Lama Lama en wordt uitgerold op social media, radio, print en regionale televisie.
Jort Boot, partner bij Lama Lama: 'We hebben gemerkt hoe groot de uitdaging tegenwoordig is om goede mensen te werven, zeker met een doelgroep die weinig aandacht heeft voor traditionele media, zoals die van Zonnegilde. Volgens mij is dit de eerste wervingscampagne ooit waarbij de vacatures op Spotify staan; zo hoeft niemand door lange vacatureteksten heen te ploegen. Nu ook radiostations geïnteresseerd zijn, bereiken we de doelgroep in de keet zonder grote mediakosten.'
Boot kwam er in gesprekken met werknemers van Zonnegilde achter dat 'de werksfeer' de grootste reden is om voor dit bedrijf te werken. 'Door die sfeer over-the-top te brengen in het nummer en de videoclip, hebben we -denk ik- een mooie ode gebracht aan het leven op het dak.'
Kruidvat lanceert nazomercampagne, Lies weer in de problemen
Kruidvat komt met het vervolg op de goed ontvangen 'vakantie-campagne' met single mom Lies en vriendin Anouk in Lloret de Mar. Lies is inmiddels weer terug in het normale leven en vindt het hoog tijd om voordeel te halen uit eigen huis en omgeving.
Brenda Smith, marketingdirecteur Kruidvat: 'Hoe fijn vakantie ook is, er gaat niets boven thuiskomen en in je eigen bed slapen. Met de zomercampagne helpen we iedereen om er weer fris tegenaan te gaan. Klanten kunnen bij ons hun voorraden aanvullen voor de dagelijkse routine, natuurlijk zonder teveel te betalen.'
In de tv-commercial zien we hoe Lies erachter komt dat haar tandpasta, dagcrème en deodorant op zijn. Haar dochter betrapt haar als ze het opfrisprobleem op een wel heel bijzondere manier 'oplost'....
De 'nazomercampagne', ontwikkeld door DDB Amsterdam, wordt uitgerold op televisie, online en de winkelvloer.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Mediabureau: GroupM & Greenhouse
Productiemaatschappij: Annomann
Concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Overheidscampagne moet 'pensioenduidelijkheid' bieden
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft de bureaucombinatie D&B, Open Now en TBWA (samen DOT) gevraagd een voorlichtingscampagne te ontwikkelen die de nieuwe pensioenregels (sinds 1 juli) onder de aandacht moet brengen. DOT kwam tot de conclusie dat een campagne met 'een sterk voorlichtend karakter' de beste aanpak is.
Maud van Hecke, gedragswetenschapper bij Open Now: 'Nederlanders vinden nieuwe regels voor pensioen spannend. Als het gaat om deze belangrijke pijler van bestaanszekerheid is er behoefte aan rust, zekerheid en betrouwbaarheid. Daarom richt deze campagne zich op het bieden van informatie in de meest basale vorm.'
De belofte 'pensioenduidelijkheid' staat centraal in de campagne, die wordt uitgerold op televisie, radio en social media.
Credits:
Bureau: Open Now (DOT)
Producer: Sandra Burger
Productiemaatschappij: Hazazah
Regie: Tessa Luise Pope
Editor: Fatih Tura
Sound: Public Audio & Posta
Grading/online: De Grot
Verantwoordelijk bij Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid: Stefan Wink en Dennis van Steijn
Vogelspotter en veganist in Bolletje-campagne
De nieuwe tv-commercial van Bolletje brengt 'de brede variatie aan crackers' onder de aandacht. Naast bakker Daan, sinds vorig jaar het gezicht van het ontbijtmerk, maken we kennis met nieuwe personages.
Deze volgens Bolletje uitgesproken karakters brengen de eigenschappen van de verschillende crackers van het merk in beeld. Bolletje: 'Zo geniet de vogelspotter van de vezelrijke ontbijtcracker en de veganist van de groentecracker.'
Later in het jaar moeten er meer karakters en crackers volgen, belooft Bolletje. De campagne wordt op televisie en online uitgerold en is ontwikkeld door Havas Lemz.