Een primeur! Gewoontegetrouw lanceren de Nederlandse supermarkten hun kerstcommercials altijd op (of vanaf) 6 december. De dag dat Sinterklaas de terugreis naar Spanje heeft aanvaard. Lidl is de eerste die zijn kerstcommercial al daarvoor lanceert. In die commercial (bureau: Joe Public), is Teun, gespeeld door Thomas Acda, de kerstman met een groot hart.
Hét cadeau dat misschien iedereen wel voor Kerstmis zou willen krijgen, is weer mogen knuffelen met familie en andere naasten. Door een magisch poeder te gebruiken (een corona-neutraliser?), kan Teun zijn moeder weer in zijn armen sluiten.
Met deze commercial sluit Lidl zich aan bij de andere supermarkten die zich in hun kerstcommercial richten op de emotie. In de jaren hiervoor waren de commercials van Lidl met kerst functioneler, of bedoeld om een lach te ontlokken. Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing bij Lidl verwacht dat de commercial voor velen herkenbaar zal zijn en emoties zal losmaken. ‘We missen allemaal het fysieke contact met onze ouders, grootouders en andere dierbaren. Alleen magie kan dat gevoel weer terugbrengen.’
De commercial is vanaf 6 december op de televisie te zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!