Overslaan en naar de inhoud gaan

Bumble start campagne tegen genderongelijkheid in de muziekindustrie

De app is sinds 2014 in Nederland te downloaden, maar begint nu met een poging om de Nederlandse markt te veroveren. Dit is hun eerst actie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Datingapp Bumble start een campagne tegen ongelijkheid in de muziekindustrie. Deze branche is nog steeds sterk gedomineerd door mannen, vindt de app. Door vrouwelijke dj’s te helpen met doorgroeien, wil Bumble daar verandering in brengen.

related partner content for mobile comes here

Op Bumble kan alleen de vrouw het gesprek starten. De applicatie is al sinds 2014 in Nederland te downloaden, maar begint pas nu met een poging om de Nederlandse markt te veroveren. 'Making Music Moves' is hun eerste officiële campagne gericht op de Nederlandse markt.

Voor deze actie is Bumble een samenwerking aangegaan met ID&T, pr-bureau The Media Nanny en plantenmaatschappij Astralwerks. De winnende dj mag in 2019 optreden op Mysteryland en wordt professioneel begeleid door het team van Astralwerks. Zo hopen de organisatoren meer gelijkheid te creëren. Uit onderzoek blijkt dat mannen 46 procent meer verdienen bij internationale muziekbedrijven. En dit jaar bestond slechts 19 procent van de line-ups op grote festivals uit vrouwelijke artiesten. 

Louise Troen, VP International Marketing & Communications bij Bumble, over de actie: 'Het is onze missie om vrouwen te helpen met hun dromen nastreven. In de campagne Making Moves in Music wordt een eerste stap naar gendergelijkheid gezet.'

Vrouwelijke dj's kunnen zich hier opgeven. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in