Premium

Langer blijven kijken in het Mauritshuis en meer campagnes

Ook Auping, Veilig Verkeer Nederland en Social Deal lanceren opvallend creatief werk.

Kunst in het Mauritshuis nader bekeken.

Veilig Verkeer Nederland: stop gedring met auto's rond schoolplein

Als we zo trots zijn zodra onze kinderen leren fietsen, waarom brengen we ze dan met de auto naar school? Dat is de vraag die hardop door voice-over Loes Luca wordt gesteld in de nieuwe 360-campagne van Veilig Verkeer Nederland. De boodschap: stop het gedring met auto's rond het schoolplein. 

De campagne is bedacht en ontwikkeld door DDB Amsterdam.

Veilig Verkeer Nederland: 'We spelen bewust in op de emotie van jonge ouders. Want als ouder herken je direct dat eerste moment van je kind trots loslaten, terwijl je het eigenlijk wat langer zou willen vasthouden. Daarom eindigt de spot met een kind dat zelf vrolijk naar school fietst; zo laten we duidelijk het goede voorbeeld zien. We moedigen ouders aan om vaker de auto te laten staan en samen met hun kind de route naar school te lopen of te fietsen.'

De campagne wordt op televisie en via online video uitgerold.

Credits:
Klant: Veilig Verkeer Nederland
Gerco Hebbink, Rowan den Haan, Sandra van Baars, Daan van Nieuwenburg
Bureau: DDB Retail X DDB Amsterdam
Creatie: Ben Goedegebuur, Sander Litjens, Peter Scholtens
Strategie: Job Koopman
Account: Joshua Hartman
Agency producer: Fleur Janssen
Regie: Ted Alkemade
DOP: Sami El Hassani
Edit: Francisco Rodriguez, Lars Noback
Muziekcompositie: Justin Welgraven / By Raven
Voice over: Loes Luca
 

Meisje met de parel is 'meer dan alleen mooi'

Het 'Meisje met de parel' van Johannes Vermeer heeft een positieve invloed op onze hersenen. De emotionele reactie op het schilderij is maar liefst tien keer sterker wanneer je het in het museum ziet in vergelijking met het kijken naar een reproductie. Dat wijst althans wetenschappelijk neuro-onderzoek in opdracht van het Mauritshuis (waar het schilderij te zien is) uit. 

Hannie Steeman, hoofd marketing & communicatie Mauritshuis: 'Het is niet alleen een visueel kunstwerk, maar ook een ervaring die je hersenen letterlijk activeert, waardoor je langer naar het schilderij blijft kijken.'

Het is de reden dat het Haagse museum aan creatief bureau True Ideas vroeg om een merkcampagne te ontwikkelen die deze uitkomsten naar een groter publiek brengen. In de campagne duidt de bekende neurowetenschapper Erik Scherder het onderzoek, begeleid door het nummer 'Can't take my eyes off you' van Frankie Valli. De spot is geproduceerd in samenwerking met Better Call Sol. 

Steeman: 'Het is nu wetenschappelijk bewezen dat het 'Meisje met de parel' meer doet dan alleen maar mooi zijn; ze raakt je op een diepere manier. En die ervaring kun je alleen in het Mauritshuis beleven. Deze campagne is een oproep om het schilderij zelf te ervaren.'

De campagne wordt op televisie en via online video uitgerold. Meer over het onderzoek is hier te lezen.

'Het nieuwe slapen' van Auping

In navolging van de recent gelanceerde herpositionering 'Designed for life' presenteert Auping nu de campagne 'Het nieuwe slapen'. Het betreft het eerste werk van N=5, sinds eerder dit jaar het nieuwe reclamebureau van het beddenmerk. 

Auping: 'Doordat we in het moderne leven altijd 'aan' staan, is goede slaap belangrijker dan ooit. Een goede nachtrust staat niet meer gelijk aan alleen het aantal uren dat we in bed liggen; het gaat ook over de kwaliteit van slaap, zoals wat je doet voordat je naar bed gaat.'

Er zijn vier 'pijlers' in de 'Nieuwe slapen'-campagne: genaamd zweven, groen, voorgoed en zen. Met de eerste commercial 'zweven' wordt de zogeheten NightAir Technology voor het voetlicht gebracht. Deze technologie zorgt voor 'optimale ventilatie en slaapcomfort', aldus Auping.

Met de herpositionering wil Auping naar eigen zeggen inspelen op de 'veranderende wereld'. 'Het sluit aan op ons innovatieve karakter, onze inzet voor duurzaamheid en design dat een leven lang meegaat.'

De campagne wordt op televisie en via online video uitgerold.

Credits:
Opdrachtgever: Koninklijke Auping 
Concept: N=5 
Productie: Studio Studio 
Fotografie: Janine Sametzky 
Media: Zuiver en GroupM 
PR en influencermarketing: Coebergh Communicatie & PR
 

Beau van Erven Dorens wederom in penibele situatie voor Social Deal

In de campagne 'Dierentuin' van koopjesplatform Social Deal zien we waaghals Beau van Erven Dorens balanceren op een flinterdun koord boven een leeuwenkooi. Doel is om de 'hóge kortingen op dierentuinen' en andere dagjes uit van Social Deal onder de aandacht te brengen.

Wederom wordt er 'íets teveel van Beau geëist', aldus het platform. De campagne wordt uitgerold via televisie, radio, outdoor en online video. Yani regisseerde de spot. 

Het betreft de tweede campagne in korte tijd waarin Beau van Erven Dorens (53) de hoofdrol speelt (bekijk de vorige, 'Kanonskogel', hier). De campagne is ontwikkeld door Bald Jackal, het nog jonge reclamebureau van diezelfde Van Erven Dorens en daarnaast Jeroen Klinkers. Het duo wordt bijgestaan door freelancers Edward Bardoul en Marije de Graaff. 

Credits:
Bureau: Bald Jackal
Head of production: Jeroen Klinkers 
Creatie: Bies Vermeulen, Edward Bardoul, Sebastiaan Kenter 
ECD: Edward Bardoul
RTV- en executive producer: Marije de Graaff 
Regie: Yani
DOP: Tom Erisman
Art department: Roland Mylanus
Gaffer: Willem van den Eerden
Styling: Marleen Ettema
Editor: Erik Verhulst
Online: Jos Wabeke: Brandspanking
Grading: Roman Strijbos: Het Kleurlokaal
Sound & music: Earforce
Casting: John Doornik, Multa Casting
Eindverantwoordelijk bij Social Deal: Bart Oosterholt & Rens van den Berg
 
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie