Kitkat en Tolkien, misschien niet de meest voor de hand liggende combinatie, maar chocoladegigant Nestlé en mediagigant Amazon Prime zijn desalniettemin een samenwerking aangegaan die beide concerns moet opleveren: groot x groot = enorm.
Het doel van de samenwerking is om de nieuwe Amazon original serie The Lord of the Rings: The Rings of Power te promoten. In een wereldwijde campagne worden kijkers meegenomen op ‘een epic break’. Of: waar de rotsachtige berglandschap van Lord of the Rings en (smeltende) Kitkat-chocolade elkaar ontmoeten. Dat ziet er zo uit:
De gezamenlijke campagne, die digitaal en out of home wordt uitgerold, kondigt de première van de serie op 2 september aan. (Start: 19 augustus.) Vanaf 2 september worden de karakters uit de serie (Galadriel, Arondir, Nori Brandyfoot en Prince Durin IV), ook op de winkelvloer ingezet om een prijsactie aan te jagen: ‘bij aankoop van twee Kitkat-producten kans maken op Amazon-prijzen'. Voor de promotie is deze actiewebsite in het leven geroepen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!