Hunkemöller presenteert de nieuwe duurzame Rose-collectie die volgens het lingeriemerk volledig is gemaakt met duurzaam kant. De collectie is onderdeel van Hunkemöllers breed uitgemeten, bijna filosofische, ‘reis’ naar een betere wereld Together Tomorrow. Met dit initiatief wil het bedrijf alle activiteiten samenbrengen die hieraan bijdragen. De Rose-collectie moet duurzaamheid sexy maken, met behoud van de Hunkemöller-stijl. De collectie, die bestaat uit nachtkleding, accessoires en ondergoed, is volgens de lingeriewinkelketen voor 68 procent gemaakt van gerecycled nylon. Rose wordt gepresenteerd in de in-house ontwikkelde campagne: Fashion Fever.
Doelgroep
De ‘kantlijn’ Rose en bijbehorende Fashion Fever-campagne is gericht op een brede doelgroep. Het lingeriemerk zegt zich te richten op een diverse, inclusieve doelgroep waarin de ‘shero’ centraal staat. Dit is de sterke vrouw van nu, met een positieve mindset die onderdeel kan zijn van de millennialgeneratie, generation Z of zelfs generatie X of Y.
Plastic hangertjes
De Together Tomorrow-filosofie of duurzaamheidsstrategie, die loopt sinds 2019, wordt uitgedragen in een commercial die een ellenlange opsomming laat zien van initiatieven waar Hunkemöller positief aan bij wil dragen of nu al aan zegt bij te dragen: van het recyclen van kleerhangers om plastic afval te verminderen tot het samenwerken met Unicef voor een betere toekomst voor de kinderen in Bangladesh.
Verder claimt het ‘fur free’ te zijn, geen gebruik te maken van kinder- en slaafarbeid, van iedereen te houden die er werkt, dat gezondheid en veiligheid voorop staan, leerloos en veerloos te zijn, het betere katoen-initiatief te steunen, dat het 300 procent meer sustainable is geworden, een passie te hebben voor diversiteit en inclusiviteit, ook een passie te hebben voor communities, liefdadigheidsfondsen te steunen, vrijwilligerswerk te doen en borstkankeronderzoek te steunen met Pink Ribbon. Én het zegt de vluchtelingen van de overstromingen in Bangladesh te helpen.
More is more
More is more bij Hunkemöller. 20 manieren om te helpen, 29 duurzaamheidsdoelstellingen, de kans is klein dat iemand in die brede doelgroep géén aanknopingspunt vindt om het lingeriemerk te vergezellen op de duurzaamheidsreis. Of bestaat het gevaar dat het allemaal een beetje too much is?
Together Tomorrow-commercial
Transgender
De Fashion Fever-campagne wordt uitgerold in alle winkels waar wereldwijd, 19 landen, op de website, via CRM en op de social kanalen van de lingerieketen. In de fotoshoot is het Nederlandse model Loiza Lamers te zien. Lamers, bekend van het programma Hollands Next Topmodel, is een succcesvol transgendermodel.