Overslaan en naar de inhoud gaan

Metropoolregio Amsterdam presenteert campagne ‘Je zit ernaast’

Het initiatief moet inwoners uitnodigen de regio te ontdekken en tegelijkertijd lokale ondernemers, horeca en culturele instellingen helpen.
Metropoolregio Amsterdam presenteert campagne ‘Je zit ernaast’
Metropoolregio Amsterdam presenteert campagne ‘Je zit ernaast’
© Natwerk
Metropoolregio Amsterdam presenteert campagne ‘Je zit ernaast’
Metropoolregio Amsterdam presenteert campagne ‘Je zit ernaast’
© Natwerk

Met de nieuwe campagne ‘Je zit ernaast’ wil de Metropoolregio Amsterdam (MRA) laten zien dat je helemaal niet ver weg hoeft voor een bijzonder dagje uit of een vakantie. Volgens de MRA beseffen inwoners van de regio rondom Amsterdam niet altijd dat ze in één van de mooiste en meest gevarieerde gebieden van Nederland wonen. De campagne, ontwikkeld door bureau Natwerk samen met amsterdam&partners, moet de inwoners uitnodigen om de regio op een verantwoorde manier te ontdekken. Daarbij zouden ook tegelijkertijd lokale ondernemers, horeca en culturele instellingen geholpen worden.

related partner content for mobile comes here

De Metropoolregio Amsterdam, een gebied van Velsen tot Lelystad, van Beemster tot Haarlemmermeer en van Haarlem tot Hilversum, heeft volgens de initiatiefnemers van alles bieden. Van bos tot bar, van kust tot cultuur en van speeltuin tot botanische tuin: de MRA stelt dat het allemaal, binnen een uur rijden te ervaren is. Het bestuurlijk samenwerkingsverband geeft aan dat het oudste industriegebied en de grootste speeltuin van Europa zich in de regio bevinden naast zo’n 20 km strand en verschillende natuurgebieden. Het is zelfs zo, zegt de MRA, dat het publiek voor Dalí en andere internationale meesters uit de schilderkunst niet de grens over hoeft. 

Samenwerking

De campagne is een samenwerking tussen Natwerk, amsterdam&partners, 32 betrokken gemeenten en hun marketingorganisaties en wordt uitgerold in alle gemeenten met buitenreclame, op social media, bannering en lokale influencers. 

De grens over voor Schotse hooglanders? Je zit ernaast. 

‘De briefing vroeg een flexibele campagne waarin alle categorieën, van breed tot specifiek, verwerkt kunnen worden’, zegt Rob Groot, copywriter bij Natwerk. ‘Dat hebben we voor elkaar gekregen met De grens over voor…? Je zit ernaast. En het werkt natuurlijk extra goed als je het bijvoorbeeld over Schotse hooglanders of agriturismo hebt.’ De campagne loopt de hele maand augustus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in