Amsterdammer Hans Brouwer (MassiveMusic) wilde iets doen voor alle kwetsbare stadsgenoten die het door de coronacrisis nóg moeilijker hebben, en startte zo begin april de actie #AMS4AMS om zoveel mogelijk geld op te halen voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland, de organisatie waar hij zelf ook ambassadeur van is.
Samen met onder andere IMA, Het Parool, MediaMonks en mediaondernemer Willem Sijthoff heeft hij maar liefst 83.937 euro opgehaald voor de lokale noodhulporganisatie. 'Het was hartverwarmend om te zien hoe enthousiast iedereen belangeloos zijn medewerking verleende', aldus Brouwer.
#AMS4AMS
De actie #AMS4AMS is begin april gestart om de kwetsbaren in en rondom de stad te kunnen helpen. IMA, A'DAM Toren, Dawn, MediaMonks, Het Parool en MassiveMusic hebben de boodschap van #AMS4AMS in eerste instantie verspreid en daarmee toen al zo’n 20.000 euro opgehaald.
Blaffende Vis
Tijdens Koningsnacht volgde de actie ‘Alexanderhalve meter en Maximaal doneren’ van café de Blaffende Vis. De oproep om je biertje te doneren aan het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland was onderdeel van de onthulling van hun traditionele Koningsdagbeeld – dit jaar de twintigste editie. De actie leverde 4000 euro op voor #AMS4AMS en daarmee voor het lokale werk van het Rode Kruis.
Liefdadigheidsveiling Catawiki
Ten slotte was er ook een speciale liefdadigheidsveiling op Catawiki. Er werden verschillende mediakavels geveild voor het goede doel, met als uiteindelijke opbrengst maar liefst 60.334 euro.
Brouwer: 'Met het fantastische bedrag dat is opgehaald met de actie #AMS4AMS kan het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland noodhulp blijven verlenen aan ouderen, statushouders, daklozen en andere kwetsbare stadsgenoten. Hulp is nu extra hard nodig.”
Doneren aan de actie #AMS4AMS kan nog steeds via www.actievoorrodekruisamsterdam.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!